Gurkan
Min trädgård, 7 månader efter flytten från stan

La upp lite bilder och tankar kring första säsongen med egen trädgård. Gud, vad snabbt det har gått ... vet inte om det är 7 veckor sen eller 7 år sen jag flyttade hit.

Jag, den spinkigaste konsulten i stan, har tom. fått muskler och solbränna på köpet. Vem kunde tro det ? wub.gif
rosita
Duktigt jobbat! rolleyes.gif

"Jag, den spinkigaste konsulten i stan, har tom. fått muskler och solbränna på köpet. Vem kunde tro det ? "

Ja, det är mycket man får på köpet! Livskvalitet kallar jag det! tongue.gif
ingrid fuxwall
Full av beundran

ingrid
Gillan
Mucho imponerad blir jag. Vilket tålamod du bestitter och vilken
energi!

Mig har det tagit åtta! år att äntligen få till en fungerande köks-
trädgård som jag börjar bli nöjd med rolleyes.gif

Mycket beror på att det är så tung lerjord här att den inte ens
är värd namnet jord. Betong vore mer nära sanningen wub.gif

Ska bli jättekul att följa allt du håller på med smile.gif
Gurkan
Tack för era ord. wub.gif

Det där med lerjord är ju lite jobbigt men när man väl får ordning på den så är det ju extremt bra jord. Det gäller bara att gräva vid rätt tillfälle, det finns ett mellanläge mellan gyttja och betong när den går att gräva. Alla mina land är upphöjda och djupgrävda som på denna bild och blandade med ofantliga mängder hästgödsel m. spån, barkmull, löv m.m. :

För er som vill bli av med gäddhänget och få lite fart på hjärtat rekomenderar jag metoden. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon