Rossi
Äntligen!!!!!!!!!!!! Efter ca. 10 år blommar min Nattens Drottning (Selenicereus grandiflours). Den har förärat oss med en helt underbar blomma som är 28 cm lång och som doftar starkt av vanilj. Bedårande vacker är hon vår drottning.

Här kommer ett smakprov. Fler bilder hittar ni här:

http://www.odla.nu/album/showalbum.php?uui...=rossi&aid=5075

maimiti
Fantastiskt wub.gif
*Felix matte*
Åhh så vacker! wub.gif
Maria i Helsingborg
Åh, Rossi, den är ju helt magnifik! Lång väntan dock........ blink.gif
Alexander-VG-zon3
wow vad fin den var *den som väntar*
zaaritha
Så underbart vacker!
Men; vilket tålamod! tongue.gif
Carex
wow, gillar den bilden som nästan är ett macro!
rosita
Den var tjusig! wub.gif
kattenfindus
Vilken vacker blomma. wub.gif Måste vara härligt efter så lång väntan.
Ullet
Så underbar den är. En härlig bild. Det blir något alldeles speciellt när man väntat så länge på blomning det förstår jag.
Blue_Jean
magnifik... wub.gif
den här bilden är min favorit, hoppas du inte misstycker till att jag lägger in den i inlägget unsure.gif smile.gif tycker den är så välkomponerad!
Marcelo
wow!! vilken blomma!
aurinko
Ljuvlig blomma helt enkelt wub.gif!
stennie
Grattis, visst är den helt underbar när den blommar !! wub.gif
yla
vilken lycka att få den att blomma
grattis säger jag som lånade ett par av dina bilder för att njuta av då o då,tills min egen blommar smile.gif
Lotta150
CITAT (Rossi @ 29-07-2006, 22:02)
Äntligen!!!!!!!!!!!! Efter ca. 10 år blommar min Nattens Drottning (Selenicereus grandiflours). Den har förärat oss med en helt underbar blomma som är 28 cm lång och som doftar starkt av vanilj. Bedårande vacker är hon vår drottning.

Här kommer ett smakprov. Fler bilder hittar ni här:

http://www.odla.nu/album/showalbum.php?uui...=rossi&aid=5075

Stort Grattis!!!
Emma_
CITAT (Blue_Jean @ 30-07-2006, 12:27)
magnifik... wub.gif
den här bilden är min favorit, hoppas du inte misstycker till att jag lägger in den i inlägget unsure.gif smile.gif tycker den är så välkomponerad!

Och jag kan bara hålla med! Vilken utsökt bild, monstret (som jag vet att ni kallar den tongue.gif ) är ju VACKERT där. wub.gif

Och blomman, jag ryser nästan. blink.gif Helt otroligt.. vilken härlig färkombination.. wub.gif wub.gif
Rossi
CITAT (Emma_ @ 03-08-2006, 01:43)
monstret (som jag vet att ni kallar den  :P ) är ju VACKERT där.  :wub:  

Ha, ha, ha! Ja, visst kallar vi henne för monstret! Fast jag blev bevekad under de få timmar hon blommade så då döpte jag tillfälligt om henne till Drottningen! Men nu är hon monstret igen! laugh.gif

Nu måste vi plantera om henne dessutom. Hon har knappt någon jord. Jag bävar .... Hon är så taggig och oregerlig så det är inte sant! Hoppas att jag som belöning får se två blommor nästa år! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon