Rossi
ntligen!!!!!!!!!!!! Efter ca. 10 r blommar min Nattens Drottning (Selenicereus grandiflours). Den har frrat oss med en helt underbar blomma som r 28 cm lng och som doftar starkt av vanilj. Bedrande vacker r hon vr drottning.

Hr kommer ett smakprov. Fler bilder hittar ni hr:

http://www.odla.nu/album/showalbum.php?uui...=rossi&aid=5075

maimiti
Fantastiskt wub.gif
*Felix matte*
hh s vacker! wub.gif
Maria i Helsingborg
h, Rossi, den r ju helt magnifik! Lng vntan dock........ blink.gif
flaxss
wow vad fin den var *den som vntar*
zaaritha
S underbart vacker!
Men; vilket tlamod! tongue.gif
Carex
wow, gillar den bilden som nstan r ett macro!
rosita
Den var tjusig! wub.gif
kattenfindus
Vilken vacker blomma. wub.gif Mste vara hrligt efter s lng vntan.
Ullet
S underbar den r. En hrlig bild. Det blir ngot alldeles speciellt nr man vntat s lnge p blomning det frstr jag.
Blue_Jean
magnifik... wub.gif
den hr bilden r min favorit, hoppas du inte misstycker till att jag lgger in den i inlgget unsure.gif smile.gif tycker den r s vlkomponerad!
Marcelo
wow!! vilken blomma!
aurinko
Ljuvlig blomma helt enkelt wub.gif!
stennie
Grattis, visst r den helt underbar nr den blommar !! wub.gif
yla
vilken lycka att f den att blomma
grattis sger jag som lnade ett par av dina bilder fr att njuta av d o d,tills min egen blommar smile.gif
Lotta150
CITAT (Rossi @ 29-07-2006, 22:02)
ntligen!!!!!!!!!!!! Efter ca. 10 r blommar min Nattens Drottning (Selenicereus grandiflours). Den har frrat oss med en helt underbar blomma som r 28 cm lng och som doftar starkt av vanilj. Bedrande vacker r hon vr drottning.

Hr kommer ett smakprov. Fler bilder hittar ni hr:

http://www.odla.nu/album/showalbum.php?uui...=rossi&aid=5075

Stort Grattis!!!
Emma_
CITAT (Blue_Jean @ 30-07-2006, 12:27)
magnifik... wub.gif
den hr bilden r min favorit, hoppas du inte misstycker till att jag lgger in den i inlgget unsure.gif smile.gif tycker den r s vlkomponerad!

Och jag kan bara hlla med! Vilken utskt bild, monstret (som jag vet att ni kallar den tongue.gif ) r ju VACKERT dr. wub.gif

Och blomman, jag ryser nstan. blink.gif Helt otroligt.. vilken hrlig frkombination.. wub.gif wub.gif
Rossi
CITAT (Emma_ @ 03-08-2006, 01:43)
monstret (som jag vet att ni kallar den  :P ) r ju VACKERT dr.  :wub:  

Ha, ha, ha! Ja, visst kallar vi henne fr monstret! Fast jag blev bevekad under de f timmar hon blommade s d dpte jag tillflligt om henne till Drottningen! Men nu r hon monstret igen! laugh.gif

Nu mste vi plantera om henne dessutom. Hon har knappt ngon jord. Jag bvar .... Hon r s taggig och oregerlig s det r inte sant! Hoppas att jag som belning fr se tv blommor nsta r! biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon