CITAT (Karrolina @ 31-07-2006, 20:31)
Jag tror att det skulle vara bra att bryta dom fyrkantiga formerna lite. det har du visserligen gjort med rundeln i mitten men du kan ju tänka på sånt som att gångar inte behöver vara raka. En häck vid vägen så som du har tänkt blir nog bra. jag tycker att det är viktigt att rama in tomten för trevnadens skull. Och det blir fint att ha några större träd i öppningen i häcken också. Du skulle ju även kunna ha fler träd av någon mindre sort innanför häcken om du ytterligare vill avgränsa. Själv har jag satt fruktträd men det finns säkert massor som passar medelhavstemat också. Om det var min tomt skulle jag försöka skapa lite olika trädgårdsrum (långtidsprojekt..) och få det lite mer spännande. Man kan ju avgränsa med häckar, spaljeer, stenblock osv även inne på tomten. Du har ju verkligen en häftig utsikt över tomten från huset. Tänk att ha en massa spännande trädgårdsrum som man kan överblicka från huset!
Ett bra tips är iallafall att se till att ha en övergripande plan innan man börjar för mycket. Vi har bott i vårat hus ett år nu och det var tur att jag inte han göra så mycket i trädgården förra året för min tanke om trädgården har verkligen utvecklats sen dess.
Lycka till!
/Karolina
åhh tack så himla mycket själv utgick jag ifrån orginal bilden allt utom mina två nya rabtter men annasr är allt som dte har sett ut för länge sen .
sådär för blev dte kankse lite stelt elelr nåt .
men tack för tipsen ska kolla i morron vad mer som kna rama in å så.
japp helgå rinner bakom dom husen man ser nere vid vägen jag själv står på backen som huste är byggt på eller rättare sagt ett berg så dte är en roligt trädgård att hålla på med men den är gammla tror den är från 30-40-50talet eller nåt så där är ne del att göra