akagebeck
Jag sådde blomstertobak i juni. Nu växer de med jättestora blad men inga stjälkar eller blommor syns till... Sådde jag försent? Finns det någon åtgärd? rolleyes.gif
rosita
Kan de ha fått för mycket gödning? Med mycket gödning växer bladmassan på bekostnad av blomningen. Svält dem i så fall ett tag, så ska du se att de blommar! smile.gif
tarzan
Jag sådde oxså blomster tobak i juni, Mina blad har varit jätte stora, Tills för ca 1 vecka sedan, Då kom knopparna, och nu har dom börjat att blomma,
Så, håll ut
kerstin z5-6
nej , du får vackert vänta på blom .. smile.gif
Inger GMT
Hej.
Blomstertobak måste sås tidigt om man ska få blommor i början av sommaren. Jag brukar så mina i slutet av februari.
Mot slutet innan man kan ta ut dem tar de mycket plats men sedan kommer belöningen. Blommor långt in på hösten och en ljuvlig doft.
Hälsningar Inger

GMT trädgård
akagebeck
Okej, så det är som vanligt tålamod som krävs... laugh.gif

Ska vara lite sparsam med gödningen.. har vattnat med biobact en gång i veckan ungefär... är det för mycket alltså?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon