Full version: Rotskott
Fredi
På många ställen på min gräsmatta skjuter det upp rotskott. I första hand runt min hagtornsbuske, men även i en halvcirkel runt mitt plommonträd. Jag har tidigare inte brytt mig så mycket om det, men nu har jag en liten dotter som vill springa barfota i trädgården. Jag klipper ner skotten med gräsklipparen, men det gör nästan bara saken värre. Finns det något bra sätt att bli av med rotskotten?
KURT
Kort svar NEJ! I princip så skulle man kunna gräva ner någon sorts spärr så att rötterna inte kan sprida sig, men det är ett mycket omfattande arbete. I stället för att klippa dem med gräsklipparen kan man försöka ta av dem nere i jorden med en vass spade eller ett maskrosjärn, men det innebär också mycket arbete, de kommer tillbaka.
mittas
Hej

Har också fullt med rotskott runt mitt plommonträd mad.gif

Igår försäkte ja dra upp dom men det var lögn alltså
var så stora och grova, har väl blivit som hos dig man har klippt av dom med gräsklipparen flera ggr

MVH Catarina
åsaj
Jag har precis samma problem! Vasst för små barnfötter (och för mig med)! Har tyvärr ingen bra lösning, hoppas någon annan har!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon