Full version: Afrikansk dans
forget-me-not
Jag vet att det finns kurser i detta. Någon här som har testat? Vad tyckte ni i så fall? Jag tycker det verkar både kul och befriande på något vis.

Edit: jag menar alltså inte träningsformen, den som kallas afro power dans och liknande, utan helt vanlig dans.
aurinko
Testat har jag inte gjort men sett på TV och oj så härligt det ser ut;så jag har försökt dansa ensam här hemma biggrin.gif
forget-me-not
Det här var tydligen ett udda ämne då ingen här har erfarenhet, ingen som har läst här idag i alla fall. smile.gif

Jag vet att jag sett att det anordnas kvällskurser i detta så jag ska nog i alla fall hålla ögonen öppna på annonserna i lokaltidningen för jag tror detta kan vara något för mig. wub.gif
aurinko
Jag brukar dansa en vild solis-dans så där en gång om dagen biggrin.gif och det är enormt frigörande då jag blivit ledsen.
morellen
Jag gick en kortkurs på tre gånger i höstas (tyvärr missade jag sista gången så det blev bara två) Tyckte det var underbart och kan verkligen rekomendera det. Svettigt men SÅ roligt!
forget-me-not
CITAT (morellen @ 03-08-2006, 11:07)
Jag gick en kortkurs på tre gånger i höstas (tyvärr missade jag sista gången så det blev bara två) Tyckte det var underbart och kan verkligen rekomendera det. Svettigt men SÅ roligt!

Tack morellen. Vad inspirerande det låter. smile.gif
Rapchic
jag har lärt mig av kompisar (+ har hjälpt dom att lära ut)
det finns nästan inget härligare (dansarna jag kan är från liberiaregionen)
evarina
Jag fick prova på min möhippa. Det var kul. Men just den sorten vi dansade var inte särskilt svettig. Mer som svensk folkdans (där man dansar ensam).

Men jag tycker definitivt du ska prova...vad har du att förlora?? smile.gif
ejjan
Har testat och det var kul. Vi fick lära oss någon ritdans för att få mer regn och det kan ju passa ibland...

Räkna med massiv träningsvärk. Jag var vältränad då men hade ont - man använder muskler man inte trodde fanns.
Christoffer
Vi fick göra det fyra gånger under gymnasiet i ämnet "estetisk verksamhet", det var roligt och underhållande och helt klart annorlunda.
forget-me-not
CITAT (ejjan @ 04-08-2006, 12:43)
Räkna med massiv träningsvärk. Jag var vältränad då men hade ont - man använder muskler man inte trodde fanns.

Men oj. huh.gif Du menar att "helt vanlig" dans är så ansträngande? unsure.gif
Är det säkert att det inte var träningsformen afro power dance som du utövade?
Boxer
Jag gick ett par terminer på afrikansk dans i början på nittiotalet. Det var jättekul!

En helg (8-17 både lördag och söndag) kom det två afrikanska killar från Köpenhamn som spelade trummor.
Ju längre jag dansade, desto mer energi fick jag, så på eftermiddagen gick jag på moln och längtade efter nästa dag. laugh.gif
forget-me-not
CITAT (Boxer @ 04-08-2006, 20:23)
Jag gick ett par terminer på afrikansk dans i början på nittiotalet. Det var jättekul!

En helg (8-17 både lördag och söndag) kom det två afrikanska killar från Köpenhamn som spelade trummor.
Ju längre jag dansade, desto mer energi fick jag, så på eftermiddagen gick jag på moln och längtade efter nästa dag. laugh.gif

Underbart! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon