piffikrydda
Fick en Rhododendron yak. Tina Heinje som är rosa i söndags, men vet inte hur hög den blir och när den blommar. Är det någon som vet? Behöver hjälp snarast så att jag vet var jag ska plantera den. Vi har ganska många Rhodendron, älskar dem, men den här sorten hittar vi inte någonstans. Är det någon som har ett tips på en riktigt bra bok om Rhodendron med bilder och så? Tacksam för svar snarast.
Katrina
Jag känner inte till denna rodde och det enda jag hittade på nätet var att den har intensivt röda knoppar som öppnar sig till mörkrosa blommor med mörkt öga. Låter mycket vackert tycker jag smile.gif

Den växer tydligen i en flat kägelform, hmmm.....och blir ca 1 m hög. Höjden skulle jag tro baserar sig på max zon 1 i Sverige.
Men se, när den blommar får du komma underfund med själv, för det hittade jag inte smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon