Här har vi rabatten precis invid huset. Den har sol från tidig morgon till sen eftermiddag. Främre delen av rabatten är jag nöjd med. Det är lite nävor och nejlikor som blommar tidigare, så det är OK: Men bakre delen av rabatten är trälig

INGEN FÄRG

Längst fram i balkre delen har jag salvia, mest för att den är fin i färgen och håller länge. Man jag kan tänka mig byta den mot något som blommar på sensommaren, bara bladverket håller hela hösten

Tillsammans med salvian har jag gul flicköga, den är på gång att blomma för andra gången. Blir den inte högre?!?! Bakom salvia och flicköga har jag två stora (ENORMA i år) roströd kärleksört och de sköter höst färgerna åt mig och vårlökar finns till den milda grad. Jag faller på sensommaren. Något rosa till flickögat kanske. Rosa astilbe? Jag känner inte till så många blomsorter, så hjälp mig

Bakom kärleksörten (den är så stor så den döljer allt som finns bakom i år), står en röd Rudbeckia som också är på g. för att blomma andra gången. Satte den förra sommaren. Blir den inte högre??? Bredvid den hade jag prästkrage som inte tog sig, fundera på något annat som blommar nu,kanske i blått? Bredvid kommeren Phlox europa (vit med rosa mitt) som jag satte förra sommaren som inte blommat i år än. Bredvid den i sin tur har jag en pion som jag funderar på att plocka ur rabatten? Passar inte? Vad kan jag ha istället? Och bredvid den har jag en gul rudbeckia som är påväg nu. Framför pionen och bredvid rudbeckian har jag även vit kärleksört planterad förra året, så de är små.
Iaf.....vad gör jag här för att det ska se roligare ut på juli och augusti. Jag vill ha en färgsprakande rabatt ( gärna få in rosa till flickögat och blått till den röda rudbeckian, Kanske något fint istället för Pionen intill den gula rudbeckian? Rött kanske? Eller lila?) från början av juli och sent in på hösten........det som blommar nu ska hålla i bladverket till sen höst...många krav va?

Rabatten framifrån

bakre delen av rabatten

från sidan