|
andersen
01-08-2006, 17:05
Självklart så kommer jag och gå, inte vill man missa Christer Sjögren.
Lite långt att åka kanske, men det är inte omöjligt att jag knäpper på TVn. Ha det så kul i kväll andersen!  Edit: Ser nu i din rubrik att det är den 5 augusti.. Trodde du menade Allsång på skansen.
birgitek
01-08-2006, 17:51
Nix, Christer Sjögren är inte min favorit, han ger mej rysningar av obehag. Vet inte varför, för han har ju egentligen en fantastisk röst men jag tycker att hela karln är motbjudande. Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 01-08-2006, 18:51) Nix, Christer Sjögren är inte min favorit, han ger mej rysningar av obehag. Vet inte varför, för han har ju egentligen en fantastisk röst men jag tycker att hela karln är motbjudande. Birgit Ek Dito För att inte tala om när han lutar sig framåt och genom TV.n ser mig djupt in i ögonen  /Anki
Lady Hamilton
01-08-2006, 18:14
För mig räcker det med att jag träffade honom för ett par veckor sedan
Eva i Skåne
01-08-2006, 19:15
CITAT (Anki V @ 01-08-2006, 18:59) CITAT (birgitek @ 01-08-2006, 18:51) Nix, Christer Sjögren är inte min favorit, han ger mej rysningar av obehag. Vet inte varför, för han har ju egentligen en fantastisk röst men jag tycker att hela karln är motbjudande. Birgit Ek Dito För att inte tala om när han lutar sig framåt och genom TV.n ser mig djupt in i ögonen  /Anki  Visst är han läskig Lyssna på honom kan jag göra, rösten är det ju inget fel på som sagt  , men se honom  NÄÄÄÄÄ
Christer Sjögren, och Celine Dion och evt. Carola, borde gjutas in i tunnor med betong och slutförvaras 500 meter ner i urberget tillsammans med annat livsfarligt avfall. Hoppas konserten var bra Andersen !
CITAT (Gurkan @ 01-08-2006, 22:02) Christer Sjögren, och Celine Dion och evt. Carola, borde gjutas in i tunnor med betong och slutförvaras 500 meter ner i urberget tillsammans med annat livsfarligt avfall. :wacko: Nu tog du väl ändå i........
Christer Sjögren! Tack , men , nej tack! Honom har jag inte mycket till övers för. Men alla har vi ju olika smak
*Felix matte*
01-08-2006, 21:17
Smaken är som.... Crister Sjögren har glatt oss (mig) med måååånga fina, sköna låtar då han sjöng i Vikingarna. Men allt eftersom åren gått så har han för mig blivit person som jag inte riktigt orkar med att se. Hans självgoda attityd får mej att byta kanal då han syns i TV-rutan ... blir liksom aaaallldeles för mycket.
Gossen Ruda
01-08-2006, 21:18
Men det finns väl olika sorters inhägnader och burar på skansen? I en bur kan han väl inte göra så mycket skada.
netaave
02-08-2006, 18:04
Har varit på en konsert med CS då jag vann biljetter på lokalradion. Fruktansvärt är det enda jag kan sammanfatta det med och då gillar jag ändå dansmusik. Någon mer dryg och självgod människa än denna man är nog svårt att hitta han förstörde själv genom att säga "eftersom jag är så snygg" "jag är ju bäst" m.m. i den stilen. Aldrig mer!
CITAT (Anki V @ 01-08-2006, 18:59) CITAT (birgitek @ 01-08-2006, 18:51) Nix, Christer Sjögren är inte min favorit, han ger mej rysningar av obehag. Vet inte varför, för han har ju egentligen en fantastisk röst men jag tycker att hela karln är motbjudande. Birgit Ek Dito För att inte tala om när han lutar sig framåt och genom TV.n ser mig djupt in i ögonen  /Anki Nämen, please! Tänk på att jag precis ätit och behöver behålla min föda. *Ser nu Chrille framför mig och ryyyyyser*
Trodde det bara var jag som mådde så illa av den mannen!!! Nu tycker jag nästan lite synd om honom..jag har aldrig kunnat slå på en som ligger..och här verkar han ligga rätt lågt!
birgitek
02-08-2006, 20:16
CITAT (cosmos @ 02-08-2006, 21:03) Trodde det bara var jag som mådde så illa av den mannen!!!  Tänk det trodde jag med, men vi är tydligen fler. Birgit Ek
CITAT (Gossen Ruda @ 01-08-2006, 22:18) Men det finns väl olika sorters inhägnader och burar på skansen? I en bur kan han väl inte göra så mycket skada.  Åjo! Blicken, blicken! Finns inga burar eller galler som kan skydda en från den blicken...
ninnisky
02-08-2006, 20:25
CITAT (birgitek @ 02-08-2006, 21:16) CITAT (cosmos @ 02-08-2006, 21:03) Trodde det bara var jag som mådde så illa av den mannen!!!  Tänk det trodde jag med, men vi är tydligen fler. Birgit Ek jag tror vi är riktigt många... för jag känner ingen som gillar honom!
Björken
02-08-2006, 20:45
Hoppsan här kommer jag och trampar in och säger att jag gillar Christer Sjögren och det måste nog finnas fler än jag som gör för, annars skulle varken hans skivor säljas så mycket eller hans framträdande vara så välbesökta.
Det finns en anledning till att han blivit öronterrorist och inte hjärnkirurg Jag tycker att århundradets luftskalle, Christer Sjögren, ska svälja sockervadden och knäppa igen.
Hannele
02-08-2006, 22:04
CITAT (Boxer @ 02-08-2006, 23:02) Jag tycker att århundradets luftskalle Det är du det, Boxer, som skriver sånt.
gammelnalle
02-08-2006, 22:12
CITAT (netaave @ 02-08-2006, 19:04) "eftersom jag är så snygg" "jag är ju bäst" m.m. i den stilen. han har nog tatt efter mig!! OCH tänk så bra vi har det här i Sverige: Vi MÅSTE INTE titta på det vi inte vill se!! IRON(I)MAN(NEN)
CITAT (Hannele @ 02-08-2006, 23:04) CITAT (Boxer @ 02-08-2006, 23:02) Jag tycker att århundradets luftskalle Det är du det, Boxer, som skriver sånt.  Tack! Det var visst väldigt känsligt.
netaave
03-08-2006, 09:26
Men förtjänar människan verkligen så här mycket uppmärksamhet i en tråd på odla?????
Bettson
03-08-2006, 11:18
Tänk att det fortfarande i relativt mogen ålder finns så starka åsikter om en artist att knappast någon vågar säga emot. Och att man fäller så starka nedvärderande omdömen om en artist att alla andra som gillar honom/ henne mer eller mindre är ( ja något...lika dåligt eller åtminstone har dålig smak.) Lasse Berghagen var töntigheten personifierad men han fick Skansen fyllt Sjögren tål inte många, men han säljer fortfarande massor med skivor så det sitter säkert massor av smygbeundrare i stugorna. Carola har väl fått sitt genom åren men hon säljer hon också. En av dessa tre gillar jag inte själv men jag säger inte vilken. Jag tycker nog att man kan respektera att andra gillar en viss artist utan att fälla så nedvärderans omdömen så att de som gillar artisten i fråga ska känna sig lite löjliga. Det räcker väl med att man säger nej den artisten är inte min faviorit jag gillar ....... i stället. Eller är det så att man skäms så mycket att man gillar en artist som det är mode att beteckna som stöddig, töntig, äcklig att det är därför man kritiserar så hårt. Så höll man ju på i tonåren. I vissa kretsar vågade man inte säga att man gillade ABBA på 80-talet. Ändå var de på världsturne drog fulla hus och blev förmögna. Jag bara undrar, för jag tycker det är lite konstigt.
aurinko
03-08-2006, 11:28
CITAT (Björken @ 02-08-2006, 21:45) Hoppsan här kommer jag och trampar in och säger att jag gillar Christer Sjögren och det måste nog finnas fler än jag som gör för, annars skulle varken hans skivor säljas så mycket eller hans framträdande vara så välbesökta. Jag älskar hans underbara röst  !
Hannele
03-08-2006, 11:37
CITAT (Boxer @ 02-08-2006, 23:29) Det var visst väldigt känsligt.  Känsligt?? Hur kan man uttala sej så nedlåtande om någon, som man inte ens har träffat?
aurinko
03-08-2006, 11:41
CITAT (Hannele @ 03-08-2006, 12:37) CITAT (Boxer @ 02-08-2006, 23:29) Det var visst väldigt känsligt. ;) Känsligt?? Hur kan man uttala sej så nedlåtande om någon, som man inte ens har träffat?  ÄHUM;härinne finns det en flora av folk som är mycket duktiga på just det att skriva nedlåtande om sina medmänniskor  !
CITAT (Hannele @ 03-08-2006, 12:37) CITAT (Boxer @ 02-08-2006, 23:29) Det var visst väldigt känsligt. ;) Känsligt?? Hur kan man uttala sej så nedlåtande om någon, som man inte ens har träffat?  CITAT CITAT (Boxer @ 02-08-2006, 23:02) Jag tycker att århundradets luftskalle
Det är du det, Boxer, som skriver sånt. Som du ser var ju du ordentligt snabb på att hugga tillbaka på mig, när jag säger vad jag tycker om CS - Det uppfattade i alla fall jag som känsligt. Det var faktiskt inte illa menat. Att allt som man inte väger på guldvåg måste bli så förstorat!!
aurinko
03-08-2006, 15:50
CITAT (Boxer @ 03-08-2006, 16:35) CITAT (Hannele @ 03-08-2006, 12:37) CITAT (Boxer @ 02-08-2006, 23:29) Det var visst väldigt känsligt.  Känsligt?? Hur kan man uttala sej så nedlåtande om någon, som man inte ens har träffat?  CITAT CITAT (Boxer @ 02-08-2006, 23:02) Jag tycker att århundradets luftskalle
Det är du det, Boxer, som skriver sånt. Som du ser var ju du ordentligt snabb på att hugga tillbaka på mig, när jag säger vad jag tycker om CS - Det uppfattade i alla fall jag som känsligt. Det var faktiskt inte illa menat. Att allt som man inte väger på guldvåg måste bli så förstorat!!  Det var verkligen ord som är sååå sanna sååå;vet jo jag som har inte ens en "ordvåg" till mitt förfogande
CITAT (aurinko @ 03-08-2006, 16:50) ........ Det var verkligen ord som är sååå sanna sååå;vet jo jag som har inte ens en "ordvåg" till mitt förfogande  Nä, du har ju ingen "ordvåg" Solis ... det är kanske därför du får en "ordtsunami" tillbaka !!! Men du har visst inte blivit bortspolad än ...
Snöflinga
03-08-2006, 17:49
CITAT (Bettson @ 03-08-2006, 12:18) Tänk att det fortfarande i relativt mogen ålder finns så starka åsikter om en artist att knappast någon vågar säga emot. Och att man fäller så starka nedvärderande omdömen om en artist att alla andra som gillar honom/ henne mer eller mindre är ( ja något...lika dåligt eller åtminstone har dålig smak.) Lasse Berghagen var töntigheten personifierad men han fick Skansen fyllt Sjögren tål inte många, men han säljer fortfarande massor med skivor så det sitter säkert massor av smygbeundrare i stugorna. Carola har väl fått sitt genom åren men hon säljer hon också. En av dessa tre gillar jag inte själv men jag säger inte vilken. Jag tycker nog att man kan respektera att andra gillar en viss artist utan att fälla så nedvärderans omdömen så att de som gillar artisten i fråga ska känna sig lite löjliga. Det räcker väl med att man säger nej den artisten är inte min faviorit jag gillar ....... i stället. Eller är det så att man skäms så mycket att man gillar en artist som det är mode att beteckna som stöddig, töntig, äcklig att det är därför man kritiserar så hårt. Så höll man ju på i tonåren. I vissa kretsar vågade man inte säga att man gillade ABBA på 80-talet. Ändå var de på världsturne drog fulla hus och blev förmögna. Jag bara undrar, för jag tycker det är lite konstigt.  Bra talat Bettson
zaaritha
04-08-2006, 21:28
Skulle aldrig betala för att se ett framträdande av honom! Slisk! Han har en bra röst--men är så ytterst jolmig!
Jag ska inte gå själv... men våra tre boende på jobbet skall gå... De ser alla tre fram emot det, kanske inte just för Christer sjögren, men det är ju flera andra artister som uppträder också.
CITAT (andersen @ 01-08-2006, 18:05) Självklart så kommer jag och gå, inte vill man missa Christer Sjögren. Hoppas att du har/hade trevligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|