Kat
Jag har tänkt bygga ett kombinerat växthus och uterum intill en vägg på huset. Det ska vara byggt av gamla fönster och jag håller som bäst på att köpa upp sådana här och där.
Fönstren kommer naturligtvis att vara av olika storlek, så det krävs lite kunskap för bygget. I synnerhet eftersom fönstren inte har karmar.

Huset ska vara ca 7,5 meter långt, 3 meter brett och en 2,5 i höjd (även om det naturligtvis bara är någon typ av snittmått, då taket ska luta.

Vad tror ni att kostnaden för att leja bort jobbet till en snickare skulle gå på, mellan tummen och pekfingret?
Kat
*peta upp lite*

Några snickare borde det väl finnas här?
gammelnalle
nä... vågar inte ens gissa.. Hantverkare KAN vara dyra och vissa gillar inte att inte få leverera materialet...

men varför gör du det inte själv?? Längre tid. kanske inte fullt så snyggt, MEN en otrolig självtillfredställelse.

b
Kat
Jag har inte lust att försöka ens.
gammelnalle
CITAT (Kat @ 02-08-2006, 21:13)
Jag har inte lust att försöka ens.

lust att räkna eller bygga???

DET är roligt att bygga...

b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon