Jag testade att övervintra narcisstobak och min frösådda spikklubba i vintras. Nu blommar tobaken och doftar i hela trädgården. Och i kväll slog spikklubban ut en av sina knoppar.... Vit med en svag violett kant och en doft som är så underbar så man hör änglarna sjunga... Jag står ute i trädgården och sniffar och sniffar och...
Lady Hamilton
01-08-2006, 22:46
Grattis till att lyckas med övervintringen av spikklubban Det har inte jag lyckats med när jag försökt
ingrid fuxwall
03-08-2006, 21:16
CITAT (Sollan @ 02-08-2006, 00:42)
Jag testade att övervintra narcisstobak och min frösådda spikklubba i vintras. Nu blommar tobaken och doftar i hela trädgården. Och i kväll slog spikklubban ut en av sina knoppar.... Vit med en svag violett kant och en doft som är så underbar så man hör änglarna sjunga... Jag står ute i trädgården och sniffar och sniffar och...
Hur övervintrade de?
ingrid
Sollan
03-08-2006, 21:47
Jag ställde ner dem i källaren tillsammans med mina pelargoner och änglatrumpeter. Har vanlig lysrörsarmatur och ca 10 grader. Vattnade mycket sparsamt. De såg väldigt ämliga ut i våras men de tog sig efter omplantering. Spikisen klippte jag ner (det som torkat) i våras. Den har nu fem knoppar (eg sex men en gren gick av under en regnby). Misstänker nog att jag haft nybörjartur...
lilla mamma
04-08-2006, 18:07
Nej skicklighet
Sollan
04-08-2006, 21:33
Tack för de vänliga omdömmet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.