Full version: mina övervintrare...
Sollan
Jag testade att övervintra narcisstobak och min frösådda spikklubba i vintras.
Nu blommar tobaken och doftar i hela trädgården.
Och i kväll slog spikklubban ut en av sina knoppar.... Vit med en svag violett kant och en doft som är så underbar så man hör änglarna sjunga... wub.gif Jag står ute i trädgården och sniffar och sniffar och...
Lady Hamilton
Grattis till att lyckas med övervintringen av spikklubban smile.gif Det har inte jag lyckats med när jag försökt sad.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Sollan @ 02-08-2006, 00:42)
Jag testade att övervintra narcisstobak och min frösådda spikklubba i vintras.
Nu blommar tobaken och doftar i hela trädgården.
Och i kväll slog spikklubban ut en av sina knoppar.... Vit med en svag violett kant och en doft som är så underbar så man hör änglarna sjunga... wub.gif Jag står ute i trädgården och sniffar och sniffar och...

Hur övervintrade de?

ingrid
Sollan
Jag ställde ner dem i källaren tillsammans med mina pelargoner och änglatrumpeter. Har vanlig lysrörsarmatur och ca 10 grader. Vattnade mycket sparsamt.
De såg väldigt ämliga ut i våras men de tog sig efter omplantering. Spikisen klippte jag ner (det som torkat) i våras. Den har nu fem knoppar (eg sex men en gren gick av under en regnby).
Misstänker nog att jag haft nybörjartur...
lilla mamma
Nej skicklighet
Sollan
Tack för de vänliga omdömmet! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon