Blåbär
Jag har en söndertuggad änglatrumpet, och upptäckte att bovarna var tvestjärtar. Åtminstone tror jag att det är de som har ätit på ängeln, så jag kniper de jag ser och mosar dem. Men idag hörde jag att tvestjärtar skulle vara BRA! För att de äter bladlöss eller något liknande. Hur är det egentligen: vill man ha dem eller ej?
Anma
Tvestjärtar är bra för dom äter bladlöss, precis som du hört. MEN dom är inte roliga i brevlådan.... Yääääk! Skulle jag inte sålt huset skulle jag byta brevlåda till en icketrä sådan... Iår har det varit ett tjugotal stjärtar bland posten varje dag...
Whiskuchi
CITAT (Anne R @ 02-08-2006, 13:06)
Iår har det varit ett tjugotal stjärtar bland posten varje dag...

Ryckt ur sitt sammanhang är denna meningen det roligaste jag läst på lääänge laugh.gif laugh.gif laugh.gif
storm
CITAT (Whiskuchi @ 02-08-2006, 15:32)
CITAT (Anne R @ 02-08-2006, 13:06)
Iår har det varit ett tjugotal stjärtar bland posten varje dag...

Ryckt ur sitt sammanhang är denna meningen det roligaste jag läst på lääänge laugh.gif laugh.gif laugh.gif

håller med laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lillgull
Jag undrar också om tvestjärtarna är bra för något annat än att kräla runt och se ut som små skorpioner! Urk! När min man klädde på sig i söndags till frukost tog han en t shirt ifrån tvättlinan. Han tyckte att det va något som kröp runt och var obehagligt på ryggen och han smällde till. Det visade sig va en tvestjärt som krälat runt på hans rygg! *RYYYS* IIH ! Jag skakade ALL TVÄTT JÄTTENOGA innan jag tog in resten!:wacko:

Angående tvestjärtar i brevlådan så kan jag säga av egen erfarenhet att det spelar ingen roll om man har en brevlåda i trä eller av metall. Vi har en postlåda i metall och varje gång man tar upp posten måste man skaka av dom små krälande stjärtarna. Vi har dräneringshål i botten på postlådan och det är där de kommer in antar jag. Funderar på att tejpa för hålen med risk för att få lite fuktigare post
wink.gif
fruberglund
Ahhhhhhh, HATAR tvestjärtar. Har hellre bladlöss än dem i så fall.

Det är det enda djur jag kan döda utan betänkligheter. Så fort jag ser en tvestjärt så mosar jag den direkt. Synd bara att de är så jäkla SEEEEGA att ha ihjäl.

Vi hade också på kläderna på tvättlinan så numera kollar jag väldigt noga innan jag plockar ner tvätten. Fy vad äckligt det är!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon