Solstrålen
Jag skall flytta pioner till en nyalagd rabatt - vad passar tillsammans med dem? De är allihopa ljusrosa. De blommar ju så passa kort tid så tips på juli, aug och septblommande plantor önskas.
stina
Marktäckande rosor kanske? Vita White cover eller Swany. eller någon annan färg. Jag har en pionrabatt och i den har jag planterat rosa Pink the Fairy. Jag har också Höstanemoner i min för att få lite höstfägring. (Förhoppningsvis blir det bra, den är alldeles nyanlagd)
Solstrålen
Marktäckande rosor låter bra - sådana har jag också som jag måste flytta på -skall man plantera dessa framför eller mellan pionerna, tro?
Betty
I min pionrabatt samsas riddarsporrar och liljor i mitten och pionerna varvade med dagliljor står runt om. Alunrot täcker jorden närmast gräsmattan. smile.gif
stina
CITAT (Solstrålen @ 02-08-2006, 15:58)
Marktäckande rosor låter bra -  sådana har jag också som jag måste flytta på -skall man plantera dessa framför eller mellan pionerna, tro?

Jag har satt mina i framkant av rabatten eftersom jag har stenbumlingar där och min tanke är att dom delvis ska välla ut över dessa. Sedan har jag pionerna innanför men mellan rosorna om du förstår, alltså sick-sack.

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon