|
Gunvor Nilsson
20-05-2003, 19:59
Min japanska är så risig, så jag hittade inga pioner. Hur gör man?
Gunvor Nilsson
20-05-2003, 20:06
Klicka på Pioner, pioner, pioner!! i mitt första inlägg så kommer du till Japan!
Jag kommer också till Japan, men hittar inte heller några pioner...
Wow! Vilka pioner!!
Jamen huuuuuuuuuuuuuuuuuuuur göööööööööööör du!!!!!?????
Gunvor Nilsson
20-05-2003, 20:16
Så konstigt jag kommer dit till pionerna. Prova här då: http://www.naviu.net/ootosukuro-ru/panoram...ama/botanen.htmEn roterande webkamera.
Det finns riktigt mörka pioner precis vid paret som står nära dom gula skyltarna... Vad kan dom pionerna heta?
Gunvor Nilsson
20-05-2003, 21:13
Berith, jag kan möjligen få fram ett svar i morgon på namnet och om den går att få tag på! /Gunvor
jesses va dom kan japanaerna en hel park ju o jag e så himla stolt över min enda lilla pion som brukar ge mej två blommor om året högst  men jag njuter dom helt o fullt lite läckert va de ju iallafall
Hasse_h
21-05-2003, 08:49
Wow! Makalös färgprakt! Jag har en röd och en rosa....
Trädgårdsmannen
21-05-2003, 14:00
Jag som var så stolt över mina två...den ena är nysatt och har fått en knopp än så länge och den andra är nyflyttad (delad) och har fått fem knoppar hittills...mycket snyggt - japanerna är otroliga med sina trädgårdar. Särskilt vissa lundar man ser på bilder som har mycket stenpartier och "gammalt" utseende är helt makalösa med Azaleor och Rhododendron...  Undrar just om dom i Japan är lika intresserade av våra granar och tallar som vi är av deras växter
Gunvor Nilsson
21-05-2003, 16:56
Den mörka, japanska pionen Berith, den mörkaste trädpionen heter Hei Hua Kui som du ser på bilden i länken. Ingen uppgift finns om den finns i Sverige. /Gunvor
Almdalen
21-05-2003, 17:10
De är underbara, nu vaknade ha begäret igen!!!
Ja, det var vackert!! Har två pioner planterade förra året, en gulorange och en mörklila, den ena har redan en knopp. Det skall bli roligt att följa dem. Funderar på att investera i en kinesisk trädpion och en luktpion också. Det är så fint med pioner! Japan vill jag till en dag!
Tack! Nu har jag sett dem! Otroligt!! Om de inte blommade så kort tid, skulle jag täcka hela kolonilotten med pioner!
Oj, vilken bild!
I Sörmland kan man se mängder av olika pioner hos Julita muséer. De är genbank för äppelträd och pioner. Har sett deras äppelsamling, den måste vara fantastisk när den blommar - liksom pionsamlingen!
...jag är mållös........  , har aldrig sett på maken.......helt otrooligt, har sparat sidan!!! Själv har jag aldrig lyckats med pioner tyvärr.
Men Gunvor så mega läckert ,tack för 1 kul länk MVH Exotic
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|