Full version: flyttad kaprifol
guntil3
Jag hittade en kaprifol i min häck när jag klippte den (en mycket gammal trädgård) och jag grävde upp den och planterade den i min rabatt. Nu ser den helt död ut och alla blad och blommor har vissnat, kommer den att överleva tro? Jag har klippt bort allt visset och den får sitta kvar så jag hoppas att den kommer nästa år, finns det något annat jag kan göra?

Hälsningar Gunilla
abbbe
hmm... man kan kolla hur själva plantan ser ut... är den helt brun så kanske den är död. man kan kolla... jag vet inte vad det heter, men... på varje sida av bladen finns det små skott(?) - finns dom kvar? om dom finns kommer den att få nya blad o blomma tills nästa år säkert ! smile.gif
Jag är ju inte direkt proffs heller tongue.gif
Österlena
Jag har aldrig lyckats ta död på en kaprifol, hur jag än har misshandlat den. Ge den lite tid, och vatten. Ta bort det vissna. Tänk: ett fult blad kan aldrig bli vackert igen.
Lemonne
Jag hade en kaprifol som torkade ut och tappade alla sina blad förra året. Den såg helt död ut, inga nya skott eller gröna kvistar, men jag gav den en chans ändå. I år är den inte så stor, men den kom tillbaka i alla fall wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon