Vernoare
Har tagit foto på en mördasnygel som utvecklat ny förmåga. Denna rackare har visst en egen bungyjump rep med sig smile.gif . Så visst kan de klättra och snart kan de väl flyga också.
Gurkan
Kan man få se bilden ?

Kände inte till den där bungyjumpfunktionen ... är du säker på att det är en mördarsnigel ?

I en tråd för några veckorsen visades en bild på pantersniglar som parade sig ... dom hängde i en lång tråd och "höll på" ... jag länkar till en bild som forummedlem Akagebeck tagit.

här är hela Pantersnigeltråden
Vernoare

så ser det ut!?
Gurkan
blink.gif

Mission Impossible ... fast på riktigt !! ohmy.gif
Vernoare
Visst 1:a gången jag sett det ohmy.gif undrar när de börjar utveckla vingar hehe...
Lilla My
Kan någon förklara för mig vad i xxx dessa krälande eländen gör på husväggarna?! Där kan det ju knappast finnas något att äta... (Har hittat dem på väggarna både till boningshuset och förrådet)
Gossen Ruda
Det är hussniglar. rolleyes.gif Nej, för att vara lite allvarlig så finns det ofta ett tunt lager alger på väggarna som kan vara orsaken till besöket. Annars kanske det helt enkelt är så att huset stod i vägen när dom kom krypande.
Jubell
CITAT (Vernoare @ 03-08-2006, 12:07)
Har tagit foto på en mördasnygel som utvecklat ny förmåga. Denna rackare har visst en egen bungyjump rep med sig smile.gif . Så visst kan de klättra och snart kan de väl flyga också.

Jaa, det är pantersniglar som parar sig, gärna hängande på en husvägg...läste jag nyligen i en artikel i Göteborgs-Posten. Det var snigelkännaren på Naturhistoriska museet (minns inte hans namn) som berättade.
Jubell!
Susanne i Linköping
Men spanska mardrömsmolluskerna kan vid behov fira ner sig i en tunn slemtråd, det såg jag förra sommaren (undrar vilken mapp de bilderna är i?) och det hade inget med parning att göra, den ville bara ner från pinnen jag stod och höll upp den i (för fotografering).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon