Victoria
....fundera på att köpa till min rabatt. Blommar de verkligen juni till september och hur blir bladverket efter blomning? Skräpigt?
Xelma
Mina blommar sen 20/5 och är i full blom. Bladverket tycker jag inte är så skräpigt efter det.
Betty
Samma med mina fänrikshjärtan, både de rosa och vita har blommat sen slutet på maj/början på juni. De blommar för fullt ännu och kommer att fortsätta ända tills i höst när frosten kommer.
Anki V
Mina har börjat att lägga av men då står de i en rabatt med sol från morgon till kväll och har fått sammanlagt 9 mm vatten/regn under juni/juli.

I vanliga fall så blommar de i alla fall augusti ut.
?

Tror ni att det är ide att klippa ner dom och chansa på att dom kommer igen?
/Anki
olgak
Jag har ingen erfarenhet, men har fått rådet här att om de ser risiga ut klippa ner dem helt, så skulle de komma igen inom en vecka! (Jag planterade barrotade i maj, bara hälften har överlevt tyvärr. Jag har därför inte vågat klippa ner de kvarvarande, trots att de ser mycket risiga ut nu. Kanske står de för skuggigt.)
Snöflinga
Jag brukar klippa ner dem till några cm när de blivit för långa och de har alltid kommit så snällt igen smile.gif
lilla mamma
Köpa!! Betalar duportot kan du få drösvis av mig. Men bara rosa
tajger
Mina har drabbats av mjöldagg i år och ser ut som skrutt! sad.gif
Beror nog på att det varit så torrt men annars är det en tacksam växt som jag brukar ha i rabatter med "glapp" i blomningen.
/tajger
Margaretha
Och jag hade några jättefina för fyra, fem år sedan! Sedan är det helt hopplöst. Jag får dem inte att leva alls. För ett par dagar sedan plockade jag bort två stycken som bara låg lösa ovan på jorden och var alldeles bruna!

Och jag älskar alla sorts hjärtan. Trots att fänrikshjärtana bara dör och löjtnantshjärtat blir jättestort och blommar väldigt lite!

Olika falla ödets lotter!

sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon