Full version: Nyfiken
Gillan
Vem, mer än jag är inne som anonym vid den här tidpunkten wub.gif laugh.gif laugh.gif ?
Gillan
Förlåt, men jag kan inte låta bli att skratta. Det tog inte mer
än fyra sekunder, innan det plötsligt var fyra st anonyma!

Och alla har vi olika anledningar till varför vi vill vara anonyma wub.gif
Och eftersom jag skriver, så är jag ju för tillfället inte speciellt anonym biggrin.gif
forget-me-not
Själv är jag jämt inloggad som anonym. rolleyes.gif
Leia
CITAT (forget-me-not @ 04-08-2006, 07:20)
Själv är jag jämt inloggad som anonym. rolleyes.gif

Jag med! Av den anledningen at jag inte sitter vi datorn hela tiden även om jag är uppkopplad. smile.gif wub.gif
AnitaO
Det var nog jag som var uppe tidigt i morse smile.gif
Brukar också vara anonym av samma skäl som Leia.
Rossi
CITAT (Leia @ 04-08-2006, 07:30)
CITAT (forget-me-not @ 04-08-2006, 07:20)
Själv är jag jämt inloggad som anonym.  :rolleyes:

Jag med! Av den anledningen at jag inte sitter vi datorn hela tiden även om jag är uppkopplad. smile.gif wub.gif

Men om det är enda anledningen så behöver du inte vara anonym. Om du inte har varit aktiv här på sidan under 15 minuter så försvinner ändå ditt namn från "aktiva-listan" så vi andra inte förleds tro att du sitter vid datorn dagarna i ända. smile.gif
anna_rispan
ja det har vi fått höra några gånger. men om man låter det vara så, då borde ju ens inloggningsnamn poppa upp varje gång man petar på datorn igen o klickar in på odla. då kanske namnet skulle blinka som en fyr under hela dagen o det kanske är mer förvirrande än att låta det vara osynligt hela tiden. smile.gif för om man nu bara kikar in för att se om en viss fråga fått svar behöver man väl inte synas som inloggad...
Anki V
CITAT (anna_rispan @ 04-08-2006, 08:21)
ja det har vi fått höra några gånger. men om man låter det vara så, då borde ju ens inloggningsnamn poppa upp varje gång man petar på datorn igen o klickar in på odla. då kanske namnet skulle blinka som en fyr under hela dagen o det kanske är mer förvirrande än att låta det vara osynligt hela tiden.  :) för om man nu bara kikar in för att se om en viss fråga fått svar behöver man väl inte synas som inloggad...

Jag tänker på samma sätt som anna_rispan.

Jag var förmodligen också en av de anonyma eftersom jag gick in på internent/började jobba vid den tiden och har forumet som startsida. Dessutom kan jag inte se att det skulle vara av något allmänintresse att veta när/om jag är inloggad eller inte.
/Anki
Gillan
Om vi förstått varandra rätt, så är min anledning precis
densamma som Anki V och anna rispan. Men nu tänker
jag göra ett experiment! Är nu uppkopplad som " mig själv "
och går härifrån i detta nu. Om nån av er har lust, så skriv om
ca trettio minuter och tala om i fall jag fortfarande är här. Då
vet vi ju om det fungerar eller inte wub.gif laugh.gif laugh.gif
Berith
Sånt kallas självbehärskning av stora mått. Att klara av att hålla sej borta från Odla i 30 minuter alltså. biggrin.gif

Nu är ju ganska många inloggade anonymt, det blev väl populärt för nåt år sen eller två. (Tror att det var i samband med några "arga trådar" som fler och fler valde att vara anonyma... lättare att läsa i smyg kanske? tongue.gif rolleyes.gif ) Jag har alltid varit anonym här - iaf på nya forumet, på gamla gick det ju inte - och de första åren var vi bara sisådär två tre stycken som valde det. wink.gif
Rossi
CITAT (anna_rispan @ 04-08-2006, 08:21)
ja det har vi fått höra några gånger. men om man låter det vara så, då borde ju ens inloggningsnamn poppa upp varje gång man petar på datorn igen o klickar in på odla. då kanske namnet skulle blinka som en fyr under hela dagen o det kanske är mer förvirrande än att låta det vara osynligt hela tiden. smile.gif för om man nu bara kikar in för att se om en viss fråga fått svar behöver man väl inte synas som inloggad...

Jo, det förstås men jag tror att man bryr sig mest själv om det. Andra är inte så intresserade av en själv som man kanske gärna tror! laugh.gif
Rossi
CITAT (Evgeni @ 04-08-2006, 09:25)
Om vi förstått varandra rätt, så är min anledning precis
densamma som Anki V och anna rispan. Men nu tänker
jag göra ett experiment! Är nu uppkopplad som " mig själv "
och går härifrån i detta nu. Om nån av er har lust, så skriv om
ca trettio minuter och tala om i fall jag fortfarande är här. Då
vet vi ju om det fungerar eller inte wub.gif laugh.gif laugh.gif

Evgeni! Just nu - klockan 09.41 - så försvann du från listan!
Anki V
CITAT (Rossi @ 04-08-2006, 09:37)
Andra är inte så intresserade av en själv som man kanske gärna tror!  :lol:

Precis vad jag menade! laugh.gif
"Dessutom kan jag inte se att det skulle vara av något allmänintresse att veta när/om jag är inloggad eller inte."

/Anki
Inga från Närke
Om man bara ska läsa behöver man väl inte ens logga in, det är väl bara om man vill svara eller skriva ett inlägg så måste man ju vara inloggad och då förstår jag inte vitsen med detta.

Jag undrar om det visas som anonymt då om man bara läser utan att logga in sig, eller måste man välja vid inloggningen? Det kanske är när det stpr gäst som visas om man inte loggar in.
Rossi
CITAT (Inga från Närke @ 04-08-2006, 09:47)
Om man bara ska läsa behöver man väl inte ens logga in, det är väl bara om man vill svara eller skriva ett inlägg så måste man ju vara inloggad och då förstår jag inte vitsen med detta.

Om man läser inlägg när man inte är inloggad så blir inte de meddelanden som man läst markerade som lästa. Så nästa gång du loggar in så kan du inte snabbt se vilka meddelanden du faktiskt har läst.
Inga från Närke
CITAT (Rossi @ 04-08-2006, 09:49)

Om man läser inlägg när man inte är inloggad så blir inte de meddelanden som man läst markerade som lästa. Så nästa gång du loggar in så kan du inte snabbt se vilka meddelanden du faktiskt har läst.

Tack för den förklaringen.
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jaha, nu vet vi i alla fall att det fungerar. Tack för noterat klockslag
Rossi. tongue.gif ,

Anlednigen till att jag ställlde " frågan ", var att jag satt här helt
ensam i morse, sen fick jag av en händelse se att vi var två. Då
flinade jag för mig själv och vips så vart vi fyra laugh.gif laugh.gif

Och du Berith, jag är gööörsäker på att du är härifrån mer än en
halvtimme åt gången tongue.gif laugh.gif ,
Lady Hamilton
En annan fördel med att vara inloggad fast "annonym" är att då ser man om man fått PM även om man "bara" skall kolla om svar på ett visst inlägg
Leia

Jag är lite lat jag, så jag har även valt att bli automatiskt inloggad anonymt varje gång jag går in på odla. Så slipper jag hålla på att logga in varje gång. smile.gif
Leia
CITAT (Berith @ 04-08-2006, 09:36)
Sånt kallas självbehärskning av stora mått. Att klara av att hålla sej borta från Odla i 30 minuter alltså. biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Det ligger något i det! laugh.gif
anna_rispan
jag erkänner att jag är lite nyfiken så ibland kollar jag vilka som är inloggade o syns. men som redan nämnt. mest är det för min egen skull jag väljer att logga in som anonym. det går ju inte att gömma sig. om jag skrivit ett inlägg o något noterar det så är det ju bara att haka på i tråden eller så.

o Rossi nämnde ju fördelanrna med att vara inloggad, man ser vad man läst o om det kommer svar på någon fråga. om man då får för sig att svara så är det ju bara att göra det. annars skulle man ju vara tvungen att logga in. Tiden är dyrbar!! smile.gif wink.gif
Anki på Öland

Fast det funkar inget vidare. Jag är alltid inloggad som mig även om inte sidan är aktiv och olästa inlägg "släcks" ganska ofta utan att jag tittat på dom tycker jag. Åtminstone på min dator.....
Anki
Lady Hamilton
Jag har oftast sidan "Aktuella inlägg idag" öppen så att jag ser var det är "aktivitet" och om det kommer nya svar på intressanta inlägg, oberoende på i vilken avdelning de finns
smile.gif
Rossi
CITAT (Anki på Öland @ 04-08-2006, 13:57)

Fast det funkar inget vidare. Jag är alltid inloggad som mig även om inte sidan är aktiv och olästa inlägg "släcks" ganska ofta utan att jag tittat på dom tycker jag. Åtminstone på min dator.....
Anki

Det funkar i 95% av fallen för mig. Det är ytterst sällan det är fel.
Gillan
CITAT (Rossi @ 04-08-2006, 14:11)
CITAT (Anki på Öland @ 04-08-2006, 13:57)

Anki

Det funkar i 95% av fallen för mig. Det är ytterst sällan det är fel.

Att jag såg att det fungerade beror på att jag var inne på en
annan dator. Så egentligen vet jag ju inte vad som skulle
ha hänt om jag rört tangentbordet eller musen på min egen
dator wink.gif . Inte är det speciellt viktigt heller, bara kul smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon