fruberglund
Var på Blomsterlandet igår och hittade den allra underbaraste, vackraste rododendron jag någonsin sett, bladverket är helt otroligt!

Kände att jag bara var tvungen att ha den! 329:- fattigare är jag så lycklig så jag nästan spricker. Var en rätt stor planta så det var den värd. Att en växt kan göra en så glad trodde jag inte. Ett perfekt ställe är utsett till den och i helgen ska den planteras smile.gif

Kände att jag var tvungen att dela med mig lite bilder av min nyfunna skatt wub.gif Håll tillgodo!

P.S. VARFÖR har ingen sagt att det finns så här underbart fina rododendron??? D.S. tongue.gif

pimpim
Jättefin, visste inte att det fanns såna. Det ska jag också hålla utkik efter. Har inget Blomsterlandet här i närheten. Men finns kanske på fler ställen.
Lady Hamilton
mad.gif Jag vill också ha en sådan! (stampar med foten!)
Den var ju ursnygg wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
UlleBulle
Jag var på Ulriksdal i helgen (http://www.rappne.nu/) och de hade en uppsjö av Rododendronsorter, visste inte ens att det fanns så många! Fina var de oxå smile.gif
/Ulle
Ophelia
Ja inte tycker jag att det var speciellt mycket för en sådan trevlig växt. Måste ju vara en raritet med en variegerande roddis. En växt som gör att man käönner sig supernöjd är väl värd pengarna. Den såg väääldig fin ut smile.gif smile.gif smile.gif

*passar på att sätta en kudde under Hamiltons fot*
thomaswahlqvist
Hmm. håller med den var fin.
Annars så har jag sjunkit riktigt djupt ner i Rhododendronträsket, har väl en så där 40 sorter vid det här laget.
Det tycks ju finnas en oändlig mängd av dessa, och för den oinvigde måste alltid nämnas att man kan göra häftiga kombinationer om man ser till bladverket, smala , runda stora och små. ja även ludna undertill och ovanpå, de nya bladskotten kan i vissa fall komma med en häftig färgvariation som ger buskaget en andra blommning.
Lady Hamilton
CITAT (Ophelia @ 04-08-2006, 16:16)
....*passar på att sätta en kudde under Hamiltons fot*...

laugh.gif laugh.gif
abbbe
Jag tog sticklingar från en sådan och de rotade sig - denna år blommade dom för första gången smile.gif - men de blommar ganska kort tid! sad.gif
fruberglund
CITAT (abbbe @ 10-08-2006, 09:54)
Jag tog sticklingar från en sådan och de rotade sig - denna år blommade dom för första gången smile.gif - men de blommar ganska kort tid! sad.gif

Vad roligt! Gör inget för mig om de blommar kort tid, det är bladverket jag är ute efter smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon