Full version: Huldas Karin
Allis
Är det någon som kan texten till Huldas Karin? Jag minns att vi brukade sjunga den i skolan , men det är väldigt länge sen nu. rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (Allis @ 04-08-2006, 19:01)
Är det någon som kan texten till Huldas Karin? Jag minns att vi brukade sjunga den i skolan , men det är väldigt länge sen nu. rolleyes.gif

oh hianemej vad det virvlar och ryker...

kan nog inte den utantill ...men den finns i mina gömmor...och när åskan har lagt sig kan jag nog fixa fram den..

b
Allis
wub.gif Ok, jag väntar!
gammelnalle
du ha mail!! vers 1

b
Björken
Jag har hela texten till Huldas Karin hör av dig om du inte fått tag i den ska jag skriva av den.
gammelnalle
1948 blev den publiserad och anges som en
"Bohusrill, quasi Schottis"

Det var ju även här som Maj på Malö fanns... och handelsman Flink som omnämnes både i denna och i Maj på Malö lär ha funnits i verkligheten ute i göteborgs skärgård.

b
*rolf*
Hur får du rubbet!

http://www.everttaube.info/index.php?id=9&lang=sv

Rolf laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (*rolf* @ 04-08-2006, 22:31)

? Var finns texten?
*Felix matte*
CITAT (Allis @ 04-08-2006, 19:01)

Du har PM med texten. smile.gif
Allis
Tack alla snälla wub.gif
ingrid fuxwall
CITAT (gammelnalle @ 04-08-2006, 22:08)

Det var ju även här som Maj på Malö fanns... och handelsman Flink som omnämnes både i denna och i Maj på Malö lär ha funnits i verkligheten ute i göteborgs skärgård.

b

Nu ljuger du! Inte ligger de öarna i Göteborgs skärgård!

Självfallet fanns alla i verkliga livet
gammelnalle
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-08-2006, 23:48)
CITAT (gammelnalle @ 04-08-2006, 22:08)

Det var ju även här som Maj på Malö fanns... och handelsman Flink som omnämnes både i denna och i Maj på Malö  lär ha funnits i verkligheten ute i göteborgs skärgård.

b

Nu ljuger du! Inte ligger de öarna i Göteborgs skärgård!

Självfallet fanns alla i verkliga livet

"Göteborgs skärgård" är kanske inte rätt geografiskt sett... (JO för mig som inte kan min bohusländska karta tillräckligt bra!!)
smile.gif smile.gif smile.gif

Givetis ligger Käringön och Malö i Orust.... SORRY!!!

för mig är Orust = göteborg......hur fel det än är...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon