Full version: Pumparecept
Christa
Jag tänkte göra riktig mat alltså inte kakor och sådant. Har ni något smarrigt recept. smile.gif
Wilmer
biggrin.gif Såå gott..

Pumpasoppa

Skär pumpaköttet i grova bitar. (Kärna ur!). Fräs dem i kastrull med lite krossad vitlök, fräs i SMÖR! Fyll upp med buljong, jag föredrar höns buljong. Häll också i lite torrt vitt vin efter behag. Krydda med krossad peppar. Koka i C:a 20 min. Jag föredrar att mixa soppan, Blanda sedan i 1 dl. creme fraiche. Späd med vatten om du vill ha soppan tunnare.

Min favorit soppa, tyvärr inga mått… Jag brukar lägga till och ta ifrån efter behag. Ska soppan frysas, gör den tjockare och späd sedan vid uppvärmningen. (Spar plats i frysen).

Hälsningar Wilma
harald
när jag gör pumpasoppa brukar jag först baka pumpan i ugnen ett tag (halvor med skalet upp i en panna med lite vatten i botten och folie ovanpå, tills köttet är alldeles mjukt), skrapa ur fruktköttet.
steka lite lök, vitlök blanda i fruktköttet, buljong och lite sojagrädde (går säkert bra med vanlig grädde också..), krydda med kanel, muskot, peppar, salt, chili...

och såklart pumpkin pecan pie till efterrätt. gjorde efter detta receptet vid nyår och den blev fantastiskt god:
Pumpkin Pecan Pie

/harald
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon