Full version: Pumparecept
Christa
Jag tnkte gra riktig mat allts inte kakor och sdant. Har ni ngot smarrigt recept. smile.gif
Wilmer
biggrin.gif S gott..

Pumpasoppa

Skr pumpakttet i grova bitar. (Krna ur!). Frs dem i kastrull med lite krossad vitlk, frs i SMR! Fyll upp med buljong, jag fredrar hns buljong. Hll ocks i lite torrt vitt vin efter behag. Krydda med krossad peppar. Koka i C:a 20 min. Jag fredrar att mixa soppan, Blanda sedan i 1 dl. creme fraiche. Spd med vatten om du vill ha soppan tunnare.

Min favorit soppa, tyvrr inga mtt Jag brukar lgga till och ta ifrn efter behag. Ska soppan frysas, gr den tjockare och spd sedan vid uppvrmningen. (Spar plats i frysen).

Hlsningar Wilma
harald
nr jag gr pumpasoppa brukar jag frst baka pumpan i ugnen ett tag (halvor med skalet upp i en panna med lite vatten i botten och folie ovanp, tills kttet r alldeles mjukt), skrapa ur fruktkttet.
steka lite lk, vitlk blanda i fruktkttet, buljong och lite sojagrdde (gr skert bra med vanlig grdde ocks..), krydda med kanel, muskot, peppar, salt, chili...

och sklart pumpkin pecan pie till efterrtt. gjorde efter detta receptet vid nyr och den blev fantastiskt god:
Pumpkin Pecan Pie

/harald
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon