Full version: Guynera -sammetsblad
Merlin
Orkar snart inte leta mera sad.gif . Jag har letat som en galning efter en vxt som heter sammetsblad eller Guynera p latin. Om nn av er odlaiter kan avvara en liten stickling (jag betalar naturligtvis fr sticklingen och portokostnaden rolleyes.gif ) s blir jag verlycklig!!! Jag sg denna lckra vxt fr 3 r sedan p trdgrdsmssan i lvsj och dum som jag r kpte jag inte den gngen....har ngrat mig nda sen dess laugh.gif
Zazu
jag har en liten som jag kan klippa i lite senare om du inte fr tag i ngon annan rolleyes.gif

mvh zazu
anna_rispan
NEEEEJJJ!!!! gud vad trist att jag inte visste det typ tidigare. min sambo slngde min i komposten rtt s nyligen. attans.

hoppas att du lyckas med att f en som vxre sig stor o fin.
thelottis
Vet inte om det r aktuellt lngre (sg att inlgget var ngra r gammalt), men jag har ngra plantor sammetsblad som jag kan klippa frn.
vanjalarsa
Kul att hra talas om den vxten! Den hade vi i mitt barndomshem. OM jag inte minns fel s luktade blommorna vldigt illa..!?

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon