Hej! Jag har fått en liten frösådd glaucaros och undrar nu hur stor den blir. Höjd? Bredd? hur vill den ha det för att trivas? /tajger
kerstin z5-6
05-08-2006, 08:35
Beror lite på var du bor men den blir 2m och högre i zon 5-6 -klarar sandigare jord , vill ha sol för att bladen ska få sin fina färg
tajger
05-08-2006, 14:31
Tack för svaret!
Himlar blir den såå stor!!! Bra att denstår ut med sandig jord för det får den hålla tillgodo med. Och en solig plats skall väl inte vara så omöjligt att hitta hoppas jag. Det är ju främst för bladfärgen som jag tycker att den är så himla fin. Blommorna sitter väl ändå inte kvar så länge va? / tajger
kerstin z5-6
05-08-2006, 18:43
Nej , men de är vackra när den blommar , dessutom är nyponen fina -se länk rosa glauca
Lite kodynga på sandjorden ger fart på den
amaira
06-08-2006, 07:47
Blommorna är inte så mycket att skryta med, på daggrosen. De är lite "glesa" och lite "ynkliga", jämfört med vanliga nyponblommor. Ändå är de faktiskt söta. men vackrast är ju bladfärgen, och stammarna!
Dessa två bilder tog jag för några veckor sedan.
tajger
06-08-2006, 23:40
Den är helfrän tycker jag! Snygga nypon också som x-tra plus ju! Det hade jag ingen AAANING om!! /tajger
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.