Full version: Gókväll i stugan!
tajger
Jag tänkte bara att jag skulle heja på er och presentera mej lite.
Jag heter Tanja men kallas för Tajger av många av mina kompisar och därför valde jag det som mitt nick. Jag bor tillsammans med min sambo och våra 3 katter i hus med trädgård på ca 1200 kvm. Jag älskar trädgård och köper mej luspank på växter. Nu tänkte jag att jag skulle börja driva upp från frö lite mer så kanske plånboken slipper att jämt och ständigt vara så platt. (och sambon kanske slutar att oja sej hela tiden).
Jag har kikat runt lite på olika forum men inte hittat det "rätta" ännu. Jag har hållit mej lite bakom kulisserna här på odla ett tag och tror att jag skulle kunna trivas här eftersom det verkar vara något sånär på min nivå så att man vågar ställa frågor utan att känna sej dum. Hoppas att jag har rätt!
/tajger
netaave
Du har rätt!
Välkommen hit! smile.gif
yenny
Välkommen!

Hoppas du skall trivas smile.gif
gammelnalle
Välkommen hit!!

skulle bara ge dig rådet att lägga in dina uppgifter i "min profil"... för på denna sida kommer uppgifterna snart att glömmas.
Detta är givetvis inget "måste" utan det måste var och en besluta OM och hur mycket. Själv tycker jag det är intressant med:
Odlingszon och odlingsintressen.

Hoppas du kommer att trivas här.

Och att fråga är att ha möjligheten att bli visare (se min devis)

b
Farbror Blå
Instämmer mewd dom andra i att välkomna dej hit då!
Här är vi lite tokiga och pratar om allt mellan himmel och jord smile.gif
AnitaO
Tror också att du kommer att trivas.
Jag är nybörjare i trädgården och har fått enormt mycket hjälp av alla snälla människor här på odla wub.gif
Hannele
CITAT (tajger @ 05-08-2006, 00:29)
Jag älskar trädgård och köper mej luspank på växter. Nu tänkte jag att jag skulle börja driva upp från frö lite mer så kanske plånboken slipper att jämt och ständigt vara så platt.

Välkommen!
Har du testat förökning av perenner genom delning och sticklingar?
Tigg av grannar och kompisar.
mittas
Hej tajger!

Välkommen hit rolleyes.gif

Ja är också relativt ny här.
Man får mycket bra råd och hjälp här
och även lite vanligt snack om man vill.

Hoppas du får dom råd och svar på frågor
som du vill ha

MVH Catarina
biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
välkommen hitt
välkomms kramar
du kommer någ trivas här väldigt bra
tajger
Tack allihop för ert snälla välkommnande! wub.gif
jag tror säkert att jag kommer att trivas bland er. Även om jag nog mest kommer att hålla till på trädgårdsavdelningarna så kikar jag nog över här också titt som tätt för att snacka om alltmöjligt

CITAT (Hannele @ 05-08-2006, 11:26)
Välkommen!
Har du testat förökning av perenner genom delning och sticklingar?
Tigg av grannar och kompisar.

Jodå delar perennerna brukar jag allt göra men man vill ju ha en massa nya sorter hela tiden! Det där med sticklingar har jag inte testat så mycket för jag misslyckas ju bara hela tiden. Vedartat som lavendel och buxbom är de enda jag klarat så jag har i stort sett gett upp.
Och tigga...nej det är jag nog lite för blyg för. Fattar inte folk vinken när jag säger att :
Åhhh vilken fin xxx en sådan måste jag köpa!!
Annars får det allt vara. Vill ju tusan inte att dom skall tycka att jag är sniken!:blink:
Nä nu måste jag fylla i lite profiluppgifter och göra en djupdykning i äldre inlägg också så får man nog lära sej en massa nytt!

VI SES! /tajger
Betty
Hej och välkommen! smile.gif
Snöflinga
Välkommen önskar jag dig med och hoppas att du skall trivas rolleyes.gif
Hannele
CITAT (tajger @ 05-08-2006, 15:23)
Och tigga...nej det är jag nog lite för blyg för.

Snart kommer du att upptäcka att trädgårdsmänniskor gör inget annat än byter växter med varandra, det är halva nöjet att träffas och byta plantor med varandra. smile.gif
kerstin z5-6
Välkommen ! Det är väldigt lätt att så perenner från frö -hur man gör och allt annat frötugg kan du hitta under Förkultivering och förökning -smile.gif
K
fruberglund
Välkommen hit önskar även fru B smile.gif
Berith
CITAT (tajger @ 05-08-2006, 15:23)
Och tigga...nej det är jag nog lite för blyg för. Fattar inte folk vinken när jag säger att :
Åhhh vilken fin xxx en sådan måste jag köpa!!

biggrin.gif Säger också välkommen!

Och ser direkt ett mastodontfel som många nybörjarodlaiter gör - "en sådan måste jag köpa". Ändra genast till "en sån vill jag ha!!" ska du se att det går mycket lättare. laugh.gif
Klura
CITAT (Hannele @ 05-08-2006, 19:25)
Snart kommer du att upptäcka att trädgårdsmänniskor gör inget annat än byter växter med varandra,  det är halva nöjet att träffas och byta plantor med varandra.  :)

Brukar ni träffas och byta plantor med varandra?
Kul grej biggrin.gif
Hannele
Gôkkväll, läste jag... Kul, göka på stugan. unsure.gif
Farbror Blå
Några träffar har jag hört talas om, eller så skickar vi småplantor också=)
Hannele
CITAT (Klura @ 06-08-2006, 10:29)
CITAT (Hannele @ 05-08-2006, 19:25)

Snart kommer du att upptäcka att trädgårdsmänniskor gör inget annat än byter växter med varandra,  det är halva nöjet att träffas och byta plantor med varandra.  :)

Brukar ni träffas och byta plantor med varandra?
Kul grej biggrin.gif

Ja, det finns massa träffar, olika delar av landet, spontana träffar, som görs upp på internät
och mer organiserad plantförsäljning bland Trädgårdsamatörerna, olika delar i landet.
tajger
CITAT (Hannele @ 06-08-2006, 10:38)
Gôkkväll, läste jag... Kul, göka på stugan.  :unsure:

Nämen Hannele då!! laugh.gif
Då kanske det finns risk att det blir en massa småplantor ju!
Eller menar du att man byter en massa frö med varann? eller pollinerar varann!
Nä nu får jag sluta larva mej, får skylla på att klockan är sleeptajm och jag är flamsig. Ursäkta!
/tajger
mulle
Välkommen, säger också jag! Det här är ett underbart forum!
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon