Full version: väder och vind
mittas
Hej.

Lite om vädret idag mina vänner rolleyes.gif

Strålande sol från en klarblå himmel
vad mer kan man önska sig biggrin.gif

Blir lite pyssel med blommorna idag.
Sen i kväll får vi väl ta fram grillen igen rolleyes.gif
lika bra att passa på.

MVH Catarina
Alexander-VG-zon3
här är mer vind än väder ser utanför fönstret att mina växter flyger .
hoppas mina frilandshibiskus blommor håller tongue.gif
Lady Hamilton
sad.gif Och här är det torrt som i öknen................det har inte regnat på flera veckor. Gräsmattor och träd är alldelens bruna och sönderbrända. Det är hett, hett, hett.

Men tror ni att det uppmärksammas i massmedia blink.gif ? Närå det regnar ju i Skåne o Göteborg..... så då har ju "hela sverige" regn väder wacko.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hamilton @ 05-08-2006, 15:30)
sad.gif Och här är det torrt som i öknen................det har inte regnat på flera veckor. Gräsmattor och träd är alldelens bruna och sönderbrända. Det är hett, hett, hett.

men det kommer wub.gif
det gröna förutom om trädne är stendöa för dom har inte kommit här nere .
men gräset är grönt eller håller på att bli på dom flesta ställen å träden slutar att gulna
Lady Hamilton
CITAT (flaxss @ 05-08-2006, 15:35)
...men det kommer wub.gif
det gröna förutom om trädne är stendöa för dom har inte kommit här nere .
men gräset är grönt eller håller på att bli på dom flesta ställen å träden slutar att gulna...........

Tyvärr har det gått så långt här att träden redan börjat få höstfärger och bladen trillar av. Men träden överlever nog
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hamilton @ 05-08-2006, 17:08)
Tyvärr har det gått så långt här att träden redan börjat få höstfärger och bladen trillar av. Men träden överlever nog

jo dom överlever men dom kommer inte bli gröna för sånna har jag med ett par här som blev , bler bladen torra å bruna är trädet dött men är dte gult eller höstfärger å trillat av så lever det så gör dom ju för att överleva wub.gif
nästa år så kommer dom explodera med blommor å blad kankse ännu mer om det bler en strängvinter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon