Full version: För stora bilder
Ophelia
Vet någon hur jag kan reducera bildstorleken som på visa bilder ligger på över 2 Mb? Skulle gärna vilja ha dem i mitt album smile.gif
Farbror Blå
När du tittar på bilderna på datorn, använder du ju något bildprogram, alltså det som tuggar igång när du klickar på bilden för att se den.

I programmet bör det finnas en funktion som kan göra bilden mindre.
Dessutom bör man spara bilderna i jpeg-format, då blir dom oftast mindre.
Alexander-VG-zon3
i paint finns om du trycker på bild sen ändra storlek/snedställ eller kan du trycka direkt på Ctrl+W sen när rutan kommer upp prova först 45% villd u ha mindre prova sen 90 eller 95% bilden ska ligga under 99KB för att funka i odlas album
Ophelia
Jag älskar detta forum biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ophelia @ 05-08-2006, 20:41)
Jag älskar detta forum biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

jag med
hoppas det funkar
*Felix matte*
Testade med en bild på 2,14MB
den fick jag välja 23% på Ändra storlek/ Snedställ, då blev den 96kb

Spara alltid bilden i nytt namn så har du kvar originalet.

Lycka till!
Ophelia
Åhhhhh....det gick finemangos!! biggrin.gif biggrin.gif
Lady Hamilton
smile.gif Kan vi få se en "prov bild" kanske?
Ophelia
Javisst....kan ni komma in på mitt album?
*Felix matte*
CITAT (Ophelia @ 05-08-2006, 22:06)
Javisst....kan ni komma in på mitt album?

Du måste gå in på din Kontrollpanel
redigera Profilinfo, skriv in användarnamn på Album så får du kamerasymbolen
och vi kan se dina bilder.

'Grattis till att så snabbt fixat album och bilder smile.gif
Ophelia
Ja nu är det gjort... smile.gif smile.gif smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Ophelia @ 05-08-2006, 22:16)
Ja nu är det gjort... smile.gif  :)  :)

Var just in å kikade... lånade en bild på din Skejt:P rolleyes.gif
Jag har inte sett till "våran" skata på ett par dagar.

Lady Hamilton
Tack för titten smile.gif
Ophelia
Skejt har dragit....gillade inte djungelbalkong. Vindor och hjälmböna växer nå ända in i bängen när de väl satte fart.

Den där bilden är nog en av de första jag tog med kameran...snabbt och tyst ut på balkongen och ett litet klick med en kamera som jag inte riktigt hade koll på biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Ophelia @ 05-08-2006, 22:21)
Skejt har dragit....gillade inte djungelbalkong. Vindor och hjälmböna växer nå ända in i bängen när de väl satte fart.

Den där bilden är nog en av de första jag tog med kameran...snabbt och tyst ut på balkongen och ett litet klick med en kamera som jag inte riktigt hade koll på biggrin.gif biggrin.gif

Min kamera är snart två år och än har jag inte koll på alla funktioner laugh.gif
Ophelia
CITAT (Felix matte @ 05-08-2006, 22:26)
CITAT (Ophelia @ 05-08-2006, 22:21)

Den där bilden är nog en av de första jag tog med kameran...snabbt och tyst ut på balkongen och ett litet klick med en kamera som jag inte riktigt hade koll på  :D  :D

Min kamera är snart två år och än har jag inte koll på alla funktioner laugh.gif

Ohhh...jag kommer aaaaldrig bli fullärd laugh.gif laugh.gif
cic
Grattis Ophelia till kamera OCH album på odla. biggrin.gif
Ophelia
CITAT (cic @ 06-08-2006, 13:15)
Grattis Ophelia till kamera OCH album på odla. biggrin.gif

wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon