Ralf

Den skötselfria skånetomten, ja nästan, en buske till höger
och till vänster:

Sedan har vi dom som har mkt tid:

Nästan lite Disney över det hela....
Lady Hamilton
Bodde de grannar? smile.gif
Ralf
CITAT (Hamilton @ 06-08-2006, 10:05)
Bodde de grannar? smile.gif

Faktiskt.
Berith
För mycket och för lite skämmer allt.

Tänk om dom i den stenlagda trädgården helt plötsligt vill/måste sälja, vem skulle vilja överta en sån trädgård? blink.gif Och i Skåne! där zonerna ju är på odlarens sida. Neej, en sån stengård skulle inte jag vilja ha. huh.gif
Maria i Helsingborg
Nog har du ändå haft vägarna förbi mig, Ralf!? Ja, det är inte vårt/våra hus, men första bilden tycker jag känner igen som ett hus inte så långt ifrån där jag bor. I över 5 år (om det nu ÄR det huset) har de experimenterat med grus och sten - i långa tider har det sett helt obebott ut, med högar av bråte - och inte blir det ngt bättre! rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
usch vad tråkit .
ser ut som en misslycka zenträdgård eller hur det stavas
Snöflinga
Vilken trist stenöken sad.gif fast å andra sidan kanske presumtiva köpare kanske tycker det är bra, då kan de planera en trädgård efter eget tycke wub.gif
Eva 33c
Visserligen är sten-trädgården inget för mig personligen (inte "disney-varianten" heller...), men jag kan tänka mig många anledningar till att den som bor där har valt att ha det så.
Man kan ju tex vilja bo i hus även om man är helt ointresserad av trädgårdsarbete.
Eller man kanske är bortrest mycket under sommarhalvåret och har inte tid med en trädgård.
Eller man kanske är handikappad på ett eller annat sätt, eller kanske allergiker.
Huvudsaken är ju att den som bor där trivs. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon