Hej!
Jag skulle köpa mitt stängsel av Gunnebo med montering. Jag pratade med dom i samma veva som grannen fick sitt uppsatt. Jag fick ett pris av en av deras säljare som utslaget per meter låg på 450 spänn + extra kostnader för hörnen. Tyckte det lät dyrt så tog in lite olika priser från andra firmor (finns rätt många). Priset från Gunnebo är ungefär 100-150 kr mer per meter. Materialet är samma, jag jämförde dom själv med skillnaden att Gunnebos villavariant är rätt mycket klenare än de flesta andra fabrikat.
Så dyrare och sämre lät inget vidare i mina öron.
Dessutom blev grannens stängsel rätt dåligt monterat med flera stolpar som satt löst och massa betongkladd på tomten. Illa illa!
Jag köpte mitt material själv från
stängselbutiken, jag gjorde jobbet själv och även om det va tungt så va det värt dom 20 000 jag tjänade i jämförelse med att köpa Gunnebos lågprismaterial till överpris.
Sen e man ju stolt över o ha fixat det själv, men det blev lite blåsor i händerna, hehe! Kolla runt och ta in offerter, det lönar sig!
Håller med om att Gärsgård e jäkligt trevligt, men det passar inte jämt tyvärr. Finns många fina staket oxå, men det e så sjukt mycket jobb med det bara och iaf min plånbok har sina begränsningar.
Take care folks och ha en trevlig vår =)