Full version: Vita små djur?
Balkongodlarn
Hej!
Vad är det för vita pyttesmå djur som kommit och hälsat på min dahlia som står på balkongen?
Det ser ut som om de gör små nät i blomman också.

Det är trevligt med lite sällskap på balkongen men nu vill jag nog att de försvinner. Hur gör man?

Mvh
Balkongodlarn
Scout
CITAT (Balkongodlarn @ 06-08-2006, 17:28)
Hej!
Vad är det för vita pyttesmå djur som kommit och hälsat på min dahlia som står på balkongen?
Det ser ut som om de gör små nät i blomman också.

Det är trevligt med lite sällskap på balkongen men nu vill jag nog att de försvinner. Hur gör man?

Mvh
Balkongodlarn

Låter som spinnkvalster. Obehagliga små bestar det där... svåra att bli av med också. Sprider sig lätt till andra växter, vissa är mer känsliga än andra, vissa är imuna. Duscha noga och bespruta med "provado plus". duscha då och då så hindrar du att de bygger upp en slagkraftig population igen.
Balkongodlarn
Åh fy! Men de dör nu när vintern kommer kan man förmoda?

Tack!
Åsa, mälardalen zon 2
Nej de dör inte på balkongen, spinnkvalster har befruktade dvalhonor som kan klara många minusgrader så man bör skrubba balkongen även vinklar och vrår där spinnkvalstren kan övervintra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon