stina
Jag har ingen bild att bidra med, hoppas ändå att det är OK att jag berättar vad jag var med om igår morse!?

Jag gick ut tidigt i trädgården på landet för att klippa en hasselbuske. Stod där i knosende ro och klippte när jag fick se en jättekostig sten vid hasselroten. Den hade så ovanlig färgställning så jag böjde mig ner och tog upp den. Ve och fasa när stenen var alldeles mjuk, ungefär som en ballong som man hällt lite vatten i, och sprattlade till när jag lyfte upp den.... Det var en jättestor padda! Vi blev båda två lika chockade vill jag lova! Den var jättestor, jättefet och full av vårtor. Fast gullig ändå! rolleyes.gif Men det var så lagom kul att lyfta upp den i tron att det var en sten....

Fast jag lät bli att kyssa den.....
*Felix matte*

jag hade nog skrikit högt laugh.gif
amaira
Jag skulle inte heller ha kysst den. Jag har nog med prinsar nu sleep.gif .

(såklart det är "okej" utan bild wub.gif )
AnitaO
Jag gjorde en liknande grej i våras.
Tog tag i lite ogräs och jord som jag hade i en skottkärra.
Upptäcker då att jag står med en stor padda i nävarna ohmy.gif
Jag blev så rädd!! Skrek rakt ut och slog ut med händerna.
Så den stackars paddan fick en rejäl flygtur över häcken in till grannen rolleyes.gif
Whiskuchi
Hahaaa, sådär har jag också gjort! Jösses så rädd man blir när "stenen" rör på sig laugh.gif
Ophelia
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
laugh.gif laugh.gif å jisses.. jag hade nog gett den en flygtur.. fast jag tycker de är fina laugh.gif laugh.gif
Monarda
Vad är skillnaden mellan padda och groda egentligen? Är det bara att paddorna är 'blaffigare'? Den här raringen träffade jag på en skogsäng i söndags. wub.gif

Whiskuchi
Grodor hoppar, paddor krälar (de har kortare ben)

Är vad jag fått lära mig. Stämmer det? *inväntar expertis*
zaaritha
Jag är ingen "expertis", men grodor hoppar ju o paddor kliver långsamt o eftertänksamt! Paddor är bra, de tar sniglar o dyl.
pejori
paddorna har väl utstående ögon och grodor invändiga tror jag smile.gif smile.gif
men man ska nog inte pussa dom nä...risken är blåsor på läpparna ohmy.gif
har för mej att dom kan vara giftiga... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon