kerstin z5-6
Håller vad de lovar tycker jag -väldigt förtjust i mina fröplantor

En Ny heucherella -StopLight

gamla trogna bladisar
Ophelia
Hoppla hoppla så snyggt biggrin.gif biggrin.gif

Beställt från Jelitto?
Anki V
Vackert och vad härligt med Riddarsporrar där man får belöningen redan år ett. wub.gif

Jag hade nästan bestämt mig att så ur "Magic fountains-gruppen" till våren.

Nu blev jag så där ambivalent igen blink.gif blink.gif

/Anki
Ophelia
CITAT (Anki V @ 07-08-2006, 19:16)
Nu blev jag så där ambivalent igen blink.gif blink.gif

/Anki

Utesluter det ena det andra? rolleyes.gif biggrin.gif
Anki V
Jag kan redan nu (utan kristalkula) se en viss trängsel under lysrören och även om fröbeställningsgalenskaperna stoppar upp så blir det dubbla skift under lyset laugh.gif laugh.gif

Men jag vet hur det är, en liten påse ditten och en liten fröpåse datten får säkert plats och till slut ser det ut som i slutet av maj detta år

Jag gjorde inte mycket annat än flyttade växter än hit, än dit, än ut och än in.

Kom ihåg att jag bor i en 1:a (med stort kök)laugh.gif laugh.gif
//Anki
Ophelia
Ohhhhhhhjdå... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Men du....fröerna finns kvar ju kvar
kerstin z5-6
Jelitto har dem -de går även att beställa från originalkällan Nya zealand
var nån som prövade det i vintras , men mina är jelittos smile.gif ta bägge smile.gif
Ophelia
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-08-2006, 19:57)
Jelitto har dem -de går även att beställa från originalkällan Nya zealand
var nån som prövade det i vintras , men mina är jelittos smile.gif ta bägge smile.gif

Var in på jelitto....jösses så fina....finns nog fler än två sorter som är av "villha"-typen biggrin.gif biggrin.gif

Vad brukar det kosta att beställa därifrån? Får inte riktigt pejl på det.
kerstin z5-6
Ja först är det väl det där med att beställa för 40 euro för fraktfritt -kan vara bra om man bara vill ha några påsar att slå sina påsar ihop med nån på forum -som kan skicka i brev smile.gif
Fröpåsarna är visserligen rätt dyra -kan kosta en 50 lapp för en rätt vanlíg perenn , men portionerna är stora -räcker ofta till två pers -om man inte vill ha mer än 100 plantor
Kajsa
Riddarsporrarna blir magnifika hos dig Kerstin, hos mig får dom bara mjöldagg ( även hos grannarna ) så dom får vara nu.
Anki vad mycket fina plantor i en etta med kök, jisses laugh.gif
Anki V
CITAT (Kajsa @ 07-08-2006, 22:01)
Anki vad mycket fina plantor i en etta med kök, jisses  :lol:

Tack Kajsa sleep.gif

Jag är faktisk mer än nöjd och faktiskt även lite imponerad av mig själv. Det var 1:a gången jag provade på att fröså något annat än krasse och luktärtor. Resultatet var/är över all förväntan.

Men det hade aldrig gått om jag inte hade haft er här på Odla.nu att rådgöra med. Ni är ju så otroligt hjälpsamma och svarar klokt ock respektfullt även på de mest triviala frågor. wub.gif wub.gif wub.gif

/Anki
Helen i Piteå Zon 5
Tjusiga Riddarsporrar Kerstin! Väntar med spänning på mina rolleyes.gif /Helen
kerstin z5-6
och jag på dina Helen :)de har knopp!
I morron gör jag nog en sväng till Nolia -har du varit där ?
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-08-2006, 12:01)
och jag på dina Helen :)de har knopp!
I morron gör jag nog en sväng till Nolia -har du varit där ?

Nej, inte ännu, har planerat torsdag för Nolia, gruvar lite i denna värme, brukar vara hemskt inne i hallarna. / Helen
Ophelia
CITAT (Anki V @ 08-08-2006, 11:02)
Men det hade aldrig gått om jag inte hade haft er här på Odla.nu att rådgöra med. Ni är ju så otroligt hjälpsamma och svarar klokt ock respektfullt även på de mest triviala frågor. wub.gif wub.gif wub.gif

/Anki

Tycker du har stenkoll på läget biggrin.gif
titti49zon6
Jag har beställt frö från NZ och dom har tagit sig bra
en del av dom finns i mitt album 2006 wub.gif
Har inte planterat ut alla men dom växer på bra i sina krukor.....håller på att ordna en ny rabatt men värmen sätter stopp för grävandet wub.gif
Om man bara är intresserad av riddarsporrar och New Milleniumgruppen blir det mycket billigare att beställa frö direkt från Dowdeswell
www.delphinium.co.nz
Priset för 50 frö ca 70:- frakt ca 25:- ingen köpgräns ca 30 olika förpackningar med olika sorter att att välja mellan
Priset hos Jelitto för samma mängd och sorter är 140:- plus frakt och en köpgräns på minst 40 euro
Dubbelt så mycket vackert om man beställer direkt och snabb leverans
Gåsis
Det borde inte vara tillåtet att länka till såna sidor tongue.gif Jag som var så duktig i våras, men det vill som bli svårare och svårare att hålla rätt på klickfingret när man tittar på den sidan laugh.gif

/Åsa
titti49zon6
Håller med biggrin.gif
försöker att hålla mig från att beställa mer därifrån
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon