Full version: Fiskpaket på grillen
netaave
Förra veckan sålde dom djupfrysta fiskblock av sej för 10 kr i vår affär.
Idag gjorde jag jättegoda fiskpaket på grillen.

Jag oljade en dubbel aluminiumfolie med olivolja ganska generöst.
Delade fiskblocken som var tinade på mitten, lade det på oljan, vände och saltade den sidan och vände igen, då blev ju även översidan oljad.
Saltade den också, strödde på citronpeppar, färsk citrontimjan, lite pressad citron.
Strimlade lite lökblast från färsk lök och lite färska sockerärtor och lade på fisken. Toppade med en tomatskiva som jag saltade lite lätt, förslöt paketet och grillade ca 15 min.
Serverade med ett potatispaket också det från grillen, oljad folie, skivad rå färskpotetis med salt, svpeppar och dill. ca 20 min tog det.

Jättegott blev det.
Gurkan
Låter onekligen smaskigt ! Men, jag brukar göra mina fiskpaket tvärt-om mot dina. Dvs. ha grönsakerna i botten och fisken uppe-på.

Rejält med t.ex. fint strimlade morötter, lite lök, nån tomatskiva, strimlad paprika m.m. + örter i botten och så på med fisken + en smörklick, salt, nån örtkvist och pressad citron. Då blir firren ångkokad där uppe och grönsakerna ordentligt grillade i botten.
netaave
Spelar ingen som helst roll var i ett foliepaket du har grönsakerna.
Gurkan
CITAT (netaave @ 08-08-2006, 23:46)
Spelar ingen som helst roll var i ett foliepaket du har grönsakerna.

Det tror jag inte riktigt på. Det måste ju bli varmare på den sidan som är mot glöden än den sidan som är upp mot skyn.

Men, det spelar ju ingen större roll så länge maten blir god i båda fallen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon