Full version: Novisen i rabatten
lena:-)
Vad är det för växt jag hittat i allehanda trädgårdar denna sommar?
Lite dilliga kvistar och blad, rosa eller blå lite sporrliknande blommor.
Jag vet inte om de är perenna eller anuella, har letat i listor men inte funnit några. Nu sist hittade jag blommorna i Linnes småland, ve den trädgårdsmästare som inte sätter ut skyltar i rabatterna
wub.gif
Jenny & Vilda
Det som slår mig direkt är någon sort av rosenskära, (Cosmos). De har iallafall "dilliga blad" och jag har mest sett dem rosa.
Ja, så fast den känner jag igen..dessa hade små blommor liksom uppåt stjälken....mera som riddasporretypen fast mindre och så såg de ettåriga ut..... wacko.gif
CITAT (lenasch @ 08-08-2006, 13:38)
Ja, så fast den känner jag igen..dessa hade små blommor liksom uppåt stjälken....mera som riddasporretypen fast mindre och så såg de ettåriga ut..... wacko.gif

hm blink.gif fast det finns kanske den typen av rosenskära.,..... blink.gif
stina
Det finns en riddarsporre som är vekare och har mindre blommor. Nu har jag hjärnsläpp så jag kommer inte ihåg vad den heter. Hmmmm, kan det vara Kinesisk riddarsporre månne som var namnet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon