i dag var jag på trädgår'n o köpte en kaprifol som tål skugga. den ska visst kunna bli fyra meter också men det låtsas jag inte om. ska ju ha den på balkongen.
i morgon tänkte jag köpa jord o plantera den.
Stora frågan är nu: Vilken jord ska jag ta?? Eller kanske två olika påsar o blanda?
Tänkte klämma ner benveden framför som skugga o vintergrönt.
Hoppas verkligen att det hela kommer att fungera!!
kristerh
14-08-2006, 13:01
Om du ska ha dem i kruka måste du ha mycket lecakulor i botten av krukan, satsa på en bra jord, om det inte var så sent på säsongen skulle jag blanda mycket koskit i jorden, det kanske går bra ändå, men viktigt är att du har bra dränering o bra jord. (och en stor kruka)
anna_rispan
15-08-2006, 18:08
i dag belv det planterat till slut. då jag hade tänkt plantera hade jag inte fått tag i bubbelplast som jag isolerade insidan med. om nu det hjälper. det är svårt att veta. det blev i alla fall lite mera praktiskt för krukan är i plåt och längst upp är liksom kanten böjd inåt. så det blev som en ficka uppåt. där petade jag fast bubbelplasten nu.
nedre delen av krukan är fylld av lecakulor o det är hål i botten så det kan rinna ut om det blir översvämmning.
jorden verkade bra. svart o så. inte så brun o torvig.
nu är det bara o hoppas att det klarar sig!! *håller tummarna*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.