Hej curl och vlkommen till forumet !
Jag byggde precis en sn grej som du funderar p i vintras och hade massor av smplantor dr p tillvxt under vinter och vr.
Bordet bestr av tre frigolitskivor och r 180x120cm, lampan hnger endast 75cm ver bordet, kunde varit lite mer mellan lampa-plantor men jag har begrnsad takhjd och det fick bli som det blev.
P lngsidorna har jag "rullgardiner" av plast som man dels kan ppna enkelt och dels kan reglera ventilationen med.
I taket r det en ca 5cm bred spalt runt lampan och det ventilerar ut det mesta av lampans vrme. Vrmen har inte varit ngra problem, max 30gr direkt under lampan och svalare ute i kanterna, men jag har ftt stnga av alla element i rummet sklart.
Det mesta trivs under en HPS, jag har haft chili, paprika, tomater och massa olika kryddor allt frn fr till ganska stora plantor.
Frbttringar jag skulle vilja gra p denna konstruktion r att ka avstndet mellan lampa och plantor (beroende p vilka plantor det r iofs.) och s mla plasten vit s att mer ljus reflekteras in igen och mindre gr till att lysa upp rummet.
Se till att rummet i vrigt r vlventilerat s att du inte fr problem med fukt och kondens nnstans.
S hr sg det ut i vintras :