Full version: Dagstur igen.
*Felix matte*
Idag for vi och åt lunch Gällivare smile.gif (bara 12mil)
sen passade vi på att åka runt och spana in småbyarna runtomkring
och tog också en tur upp till Dundret
Pga min höjdskräck kunde jag inte fota något men maken tog ett som visar Gällivare- Malmberget sett från toppen på Dundret.
Lady Hamilton
wub.gif Åh! Så vackert ...........som ett vykort
netaave
Så länge sen jag var där nu.
Var ni på Andra sidan också? ja byn heter så?
Var åt ni lunch?
Castea
Ser väldigt fräscht och fridfullt ut!
Leia
Vacker vy! smile.gif wub.gif
mulle
Dundret.... Det glömmer jag aldrig!
Där har jag nämligen för x antal år sedan blivit påhoppad av en något för intresserad taxichaffis! Han erbjöd mig en gratis sightseeing då jag var på genomresa i Gällivare. Och jag var så naiv att jag glatt tackade ja!
tongue.gif
Det var för övrigt då jag insåg att det finns en viss likhet mellan norrländska och finska män.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mulle
PS. Det slutade OK, han fattade till slut att jag menade allvar med alla mina fula ord.
Och jag hann också memorera den fantastiska utsikten innan tjafset startade!
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 08-08-2006, 23:48)
Så länge sen jag var där nu.
Var ni på Andra sidan också? ja byn heter så?
Var åt ni lunch?

Visst var vi till Andra sidan... där på skolhemmet bodde maken när han gick i fortsättningsskolan... träslöjd i mitten av femtiotalet. smile.gif
Vi lunchade på Husmans...god mat, rejäla portioner. smile.gif Kaffet var Bläää! så vi tog fika på´hemvägen på Bageriet i Puoltikas ...Mums!

*Felix matte*
CITAT (mulle @ 09-08-2006, 07:30)
Dundret.... Det glömmer jag aldrig!
Där har jag nämligen för x antal år sedan blivit påhoppad av en något för intresserad taxichaffis! Han erbjöd mig en gratis sightseeing då jag var på genomresa i Gällivare. Och jag var så naiv att jag glatt tackade ja!
tongue.gif
Det var för övrigt då jag insåg att det finns en viss likhet mellan norrländska och finska män.... biggrin.gif  :D  :D
Mulle
PS. Det slutade OK, han fattade till slut att jag menade allvar med alla mina fula ord.
Och jag hann också memorera den fantastiska utsikten innan tjafset startade!

ohmy.gif... tur att det inte var mej han tjafsade med mad.gif

Ja utsikten är fantastisk, synd att man inte kan fånga den bättre på bild.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon