CITAT (KURT @ 02-06-2003, 07:08)
(men man bör tex inte placera hålet alltför högt upp eftersom rovdjur då lätt kan ta ungar
hur menar du

blir det lättare för rovisarna om hålet e långt ner

,,känner mej lite konfunderad eller e de så att du tänker dej att dom bara stoppar in tassen o plockar för sej,,,
fast ekorren o hackspetten bryr sej nog föga dom gnager o hackar bara upp hålet en bit o klättrar in , där gäller det att virket håller så dom inte hinner ta sej in innan föräldrarna kommer o räddar de sina
jag såg en gång två ekorrar som bespetsat sej på svartvita flugsnapparbebisar till lunch ,
jag trodde att de skulle bli svårt för flugsnapparna eftersom de va två ekorrar så jag laddade upp med ett gäng kottar ,,,

(jag vill inte se då dom rövar iallafall för jag vet ju att naturen e som den e)
men jag behövde aldrig använda min amunition eftersom flugsnapparna förvandlade sej till små elaka bombplan o swischade runt öronen på ekorrarna så att de stod härliga till , o ekorrarna va tvugna att ge sej o med svasarna mellan benen sticka iväg nånannanstans o äta lunch,
ettriga som attan kan dom vara småfåglarna o dessutom låter dom farliga då dom attackerar ,,,hiskeligt söta som små miniatyrspäckhuggare