Full version: önskar boktips!
Agneta R
Jag saknar i min bokhylla en bra bok om perenner som jag kan ha som uppsagsverk. Med bild och informativ text på växterna tydligt och lättläst.

Har ni några tips så tar jag gärna emot dem.
CGB
Ja det finns väl en hel del att välja emellan. Tex ICA bokförlag,
'Perenner' av Lena Månsson och Bertil K Johansson. ISBN 91-534-2260-0. Flere tips hittar du på nätet.
mulle
Den absolut bästa är nog "bibeln", d.v.s. RHS (Royal Horticultural Society) stora uppslagsverk om samtliga perenner. Den innehåller beskrivning av varje växt, och information om härdighet och skötsel.
Den kan beställas via RHS hemsida. Just nu reas den eftersom det kommer en ny upplaga snart.
Mulle
Agneta R
CITAT (CGB @ 09-08-2006, 05:55)
Ja det finns väl en hel del att välja emellan. Tex ICA bokförlag,
'Perenner' av Lena Månsson och Bertil K Johansson. ISBN 91-534-2260-0. Flere tips hittar du på nätet.

Tack för tipset, var på nätet tycker du att man kan leta?
Agneta R
CITAT (mulle @ 09-08-2006, 06:45)
Den absolut bästa är nog "bibeln", d.v.s. RHS (Royal Horticultural Society) stora uppslagsverk om samtliga perenner. Den innehåller beskrivning av varje växt, och information om härdighet och skötsel.
Den kan beställas via RHS hemsida. Just nu reas den eftersom det kommer en ny upplaga snart.
Mulle

Låter intressant skall gå in och titta. Hur ofta uppdateras upplagan... är det ok att köpa den gamla?
kerstin z5-6
Yes RhS .. det är ok att köpa äldrer ex
Eva 33c
CITAT
Den absolut bästa är nog "bibeln", d.v.s. RHS (Royal Horticultural Society) stora uppslagsverk om samtliga perenner.

Är det den som heter "RHS Encylopedia of Plants and Flowers" ? Jag besökte just deras hemsdia (och blev medlem), men jag såg inte något om rea-pris? Kanske det erbjudandet inte finns kvar?
CGB
tex härbok om perenner
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon