ogräset
Hej!

Har precis varit ute o tagit lite bilder och lagt till dessa i mitt album, här en liten förhandstitt när jag kontrollerar mina vindruvor biggrin.gif

MVH
Birgitta

Anki.P
Hej. Har precis kollat dina album, vilken vacker trädgård med växthus och damm, jag vill också ha så fint. men det verkar vara ett hästjobb att få till allt! Lyckos dig! smile.gif
ogräset
Hej!

Ju fler blommor desto mer arbete, men det är ju så himla fint med alla blommor i olika färger! Brukar ta runt en timma att vattna, men jag trivs bra med att traska runt i " det gröna".

Oavsett väder är jag ute o grejjar, soliga dagar o regniga dagar tongue.gif

Blommorna sitter tätt, har nästan ingen "öppen jord" vilket e bra då man slipper rensa ogräs.

MVH
Birgitta
CurlySue
hej,
vilket fint växthus...är det kanalplast?
Är det en egen konstruktion? eller har du köpt det någonstans?
ogräset
Hejsan

Det är min son som har byggt det,han tröttnade väl på mitt tjat om växthus. Han har byggt det efter egna ideer, det finns lite bilder i albumet. Det är kanalplast som egentligen skulle ha varit till solfångare.

MVH Birgitta laugh.gif
Lena Fransson
Kanonfint! Vilka bra balkar du har. Ångrar att jag köpte ett med aluminiumprofil utan nåt att hänga i uppe i taket. Har du nåt bra tips på solskydd. Har försökt med stuvbitar jag haft sen jag sydde gardiner och allt möjligt annat men inte fått till nåt bra. hörde om nån färg man kunde måla på. kanske tetstar det nästa år. Så otroligt vackert och lummigt du har det! en riktigt skön plats att vara . och vilken trädgård!
ogräset
Hej

Jag använder inget solskydd, tycker att kanalplasten dämpar och diffuserar solljuset. Ventilationen är bra så det blir aldrig så varmt.

MVH Birgitta biggrin.gif
linvik
Vilket härligt trädgårdsrum! Och vilken fantastisk son som gjort den åt dig!! Stort grattis! smile.gif
Annlo
CITAT (Lena Fransson @ 10-08-2006, 16:36)
Kanonfint! Vilka bra balkar du har. Ångrar att jag köpte ett med aluminiumprofil utan nåt att hänga i uppe i taket. Har du nåt bra tips på solskydd. Har försökt med stuvbitar jag haft sen jag sydde gardiner och allt möjligt annat men inte fått till nåt bra. hörde om nån färg man kunde måla på. kanske tetstar det nästa år. Så otroligt vackert och lummigt du har det! en riktigt skön plats att vara . och vilken trädgård!

Jag har satt upp ståltråd i nocken och på sidorna. Sedan har jag klippt långa löpare av skuggväv (eller heter det täckväv?) den vita tunna duken. Det drar jag sedan innanför ståltråden så vips har man fått lagom med skugga, ser helt ok ut också. (tycker det blir rätt fult med målarfärgen, men det är ju förstås en smaksak!)
Jonas70
Det är väl en av fördelarna med plast istället för glas; att man slipper skugga för solen.
ogräset
Hej

Den här kanalplasten är väldigt bra,man kan se tydligt in i växthuset men ändå behöver man inte skugga mot solen. Jag har varit ute i växthuset idag och titta till mitt olivträd, mår alldeles förträffligt. Jag har belysning i växthuset och enligt grannarna så ser det väldigt trevligt ut i höstmörkret.

MVH Birgitta biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon