ogräset
Tjena!

Har lagt till ett par nya bilder på min damm i albumet, här ett smakprov när jag smyger fram till fiskarna medans de äter tongue.gif

MVH
Birgitta

tarzan
Jag får väll säga det samma till dig, Kikade in i ditt album, Va fint det var !!
junette
det var jättefint! så vill jag ha det!!!
160kvm stort hus
men gud vilken underbar damm!!!
ewa zon 3
Spännande bilder och fin damm smile.gif

/Ewa
ogräset
Hej på er

Så här länge som till mitten av november har fiskarna aldrig varit ute, men nu har de fått komma in i förrådet.Min son har byggt en trästomme som han har klätt med dammduk det går ca 800 liter vatten i den, det är ungefär 14 grader i vattnet. Nu skall vi bara plocka undan filtret och stänga av vattenfallet , jag har inte riktigt kommit på hur man skall göra för att få ut sumpgasen. Har tänkt mig ett rör och frigolit men fryser det inte i röret? Vi måste hitta på något för grodorna som övervintrar i dammen mår inte så bra till våren.

MVH Birgitta biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
Vilken underbar vacker damm du har wub.gif även ditt växthus är helt otroligt vackert....gillar även bilderna från din trädgård rolleyes.gif Jag skulle gärna se fler...... /Helen
fruberglund
Ja, underbart vacker damm...nu vaknar dammdrömmarna till liv igen biggrin.gif
Sagosessa
Vacker damm och vilket vackert växthus!! Blir jätteavundsjuk. sleep.gif
Vad kostade det att bygga? wub.gif
Alba
Så underbart fin trädgård och dammen som pricken över i:et.

På bild nr 17 i ditt album "mina blommor " finns en grej i keramik eller liknande. Står på marken. Ser ut som ett ekollon i form.
Jag har jagat efter något liknande.
Var har du köpt den ?
ogräset
Hejsan

Först vill jag svara på din fråga Jessica om priset, växthuset gick på ungefär 6000:- men då hade vi turen att få tag på kanalplast billigt.

Och på Junes fråga om ekollonet så har jag köpt det på Blomsterlandet, jag har sett på deras stora reklamskyltar i Borås att det finns en sån på bilden. Men det är några år sedan jag köpte det.

Det är underbart att höra ljudet av vattenfallet när man är ute i trädgården och rensar, eller sitter och njuter av en intressant trädgårdstidning. Men det är ganska mycket jobb också, rensa pumpen och filtret hålla efter trådalger. Men nu är jag av den konstiga typen att allt rensande och rivande är kul.

MVH Birgitta wub.gif
anneli85
Wow så imponerande!!!Jag är jätteavundsjuk
Sagosessa
Tack Birgitta för prisinfon. Det var inte farligt dyrt. Tycker rent av att det känns billigt med tanke på hur vackert växthuset är. Hur många kvm är det?

Om jag ska ha ett växthus någon gång vill jag banne mig ha ett sådant du har! wub.gif biggrin.gif biggrin.gif smile.gif
ogräset
Hej Jessica

Växthuset är 12 m2, och i den runda delen har jag vindruvor.

MVH Birgitta biggrin.gif
stefandenmark
hajsan her er et billede af min nygrãved dam på ca 2500m2
stefandenmark
er der nogle jeg kan skicke billederne til på mailen som vil lægge dem ud? jeg kan inte få billederne med
mulle
Mycket imponerad av att ni har fått dammen att se så naturlig ut! Fin!
Mulle
stefanosdamm
så kan ni se billeder af min damm i mit album
stefanosdamm
http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...id=stefanosdamm

synes ikke at det er verdens bedste system til at uploade billeder, men på dette link kan ni se min damm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon