Ett annat tips är sökning på forumet. Under fliken "Krukodling" och sökning "30 dagar och äldre" finns massor av gamla diskussioner som jag själv har tagit hjälp av.
Lycka till!
Mvh Fia
Fia N
22-05-2003, 09:03
Asch. Såg att länken inte fungerade. Underligt. Nåja. Det finns hur som helst många tips att hitta i forumet.... Mvh Fia
peter abrahamsson
25-05-2003, 19:42
gör som jag .tag 50% högkvalitativ påsjord och 50% hönsgödsel eller komposterad hushållsavfall,blanda runt och plantera i stor kruka stark gödselvattning 2ggr i veckan,efter en månad kommer dina granar att fråga om det finns en tollkarl i huset.hälsn: peter abrahamsson
kremlan
25-05-2003, 21:22
Nu blev jag nyfiken... Hra nämligen en massa med komposterat köksavfall som jag nästan inte vågar använda....Eftersom det är så starkt. Klarar verkligen änglatrumpeten av en så stark blandning?
Undrande Eva
Pema
26-05-2003, 08:17
Om man gödslar för mycket ger det ju stor tillväxt och bladmassa men mindre antal el. inga blommor Mvh Peter
peter abrahamsson
26-05-2003, 08:59
gödselvattna i såfall med gödning som innehåller lite kväve,det sägs ge mindre bladverk och mer blommor.själv gödslar jag rikligt med hasselfors bevattningsgösel.trumpeten är ca 30cm hög nu och den har börjat bilda blommknoppar. hälsn peter abrahamsson i malmö
emjoer
26-05-2003, 18:03
Har hört att gödsel för tomater skall vara bra (ger tidig blommning sägs det)vet ej varför men skall själv testa i år eftersom mina blommade i garaget i höstas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.