Full version: Änglatrumpet
tilde72
Hejsan,

Jag har fått några sticklingart av Änglatrumpet och undrar nu vilken slags jord och gödsel jag skall ta och använde och när hur ofta skall jag gödsla?

Med vänliga Hälsningar Tilde B

tilde@bostream.nu
Fia N
Hej Tilde!

Jag blev också med Ängel i våras. Fick då ett tips från sign "Betty" om en bra hemsida.

http://w1.120.telia.com/~u12002730/trumpet...etklubbor2.html

Ett annat tips är sökning på forumet. Under fliken "Krukodling" och sökning "30 dagar och äldre" finns massor av gamla diskussioner som jag själv har tagit hjälp av.

Lycka till!

Mvh
Fia rolleyes.gif
Fia N
Asch. Såg att länken inte fungerade. Underligt. Nåja. Det finns hur som helst många tips att hitta i forumet....
Mvh
Fia
peter abrahamsson
gör som jag .tag 50% högkvalitativ påsjord och 50% hönsgödsel eller komposterad hushållsavfall,blanda runt och plantera i stor kruka stark gödselvattning 2ggr i veckan,efter en månad kommer dina granar att fråga om det finns en tollkarl i huset.hälsn: peter abrahamsson blink.gif
kremlan
Nu blev jag nyfiken...
Hra nämligen en massa med komposterat köksavfall som jag nästan inte vågar använda....Eftersom det är så starkt.
Klarar verkligen änglatrumpeten av en så stark blandning?

Undrande Eva huh.gif
Pema
Om man gödslar för mycket ger det ju stor tillväxt och bladmassa men mindre antal el. inga blommor
Mvh
Peter
peter abrahamsson
gödselvattna i såfall med gödning som innehåller lite kväve,det sägs ge mindre bladverk och mer blommor.själv gödslar jag rikligt med hasselfors bevattningsgösel.trumpeten är ca 30cm hög nu och den har börjat bilda blommknoppar. hälsn peter abrahamsson i malmö wacko.gif
emjoer
Har hört att gödsel för tomater skall vara bra (ger tidig blommning sägs det)vet ej varför men skall själv testa i år eftersom mina blommade i garaget i höstas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon