vet inte vad den heter. kanske picata ??? Den har avlånga gröna blad med små vita prickar och får råsa blommor i en klase.
Jag har haft tre st skott. den jag har haft längst har klarat sig i ett halvår.
Varje gång börjar bara blade falla. Nu när jag kom hem från utomlands var bladen på en "kvist" lite korvade. På den andra kvisen såg bladen jättefina ut men de har alla ramlat av nu på två dagar.
Har hunnit klippa en stickling för att rota i vatten men jag blir så ledsen att jag inte kan ta hand om dem.
VAd kan det vara?
Jag har inget direkt svar...
Men en av mina begonior (vilken jag ej kan namnet på) börja det oxå ramla blad ifrån och sen vart den alldeles blek i stammen sen när jag skulle gå fram och känna på den lostna den bara från jorden
Har antagligen vattna den för mycket så den har ruttnat i rötterna
äntligen ett svar. tack!
jag har också undrat över det men jag tycker inte att jag vattnar mycket alls. Skumt! Får väl se om det finns någon annan förklaring.
Det lustiga är att de blad som faller ser superfräscha ut ju.
pialotta
22-08-2006, 21:52
hej ansan
jag har samma problem som du. min teori är att den fått solsting, att det har varit för varmt?
min har blommat oavbrutet i över ett år och bara helt plötsligt, i samband med värmeböljan, började den tappa blad o blommor.
det är lite nervöst, faktiskt, hur skall det gå?
kanske man skulle ta upp den ur krukan och kolla på rötterna för säkerhets skull
jag bara klippte av de två friskare grenarna som hade lite blad kvar och rotar dom i vatten. Får se om jag lyckas med dem. BEgonia verkar inte trivas med mig hur mycket jag än vill

Hur såg den ut din? hur såg blade ut? mina såg friska och fian ut...bara att de låg på fönsterbrädet
pialotta
23-08-2006, 21:18
min
fick bruna torra fläckar på bladen och sen blev hela bladet brunt o föll av, massa blad. Sen flyttade jag den till ett annat fönster och det var då den började fälla även fina blad och blommor. jag väntar ett tag med att skära ner den, den är/var ju så ståtlig o fin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.