Biggan_
Jag är nu inne på min fjärde och sista semestervecka.
De två första veckorna var det sol, värme och bad med barn och barnbarn, hur skönt som helst. Födelsedagskalas för ett av barnbarnen på Tosselilla Sommarland med grillning och bad. Poolkalas dagen efter för ett annat barnbarn som också fyllde år.Tredje veckan fick jag hjälp av mina svärsöner att fälla en jättestor trollpil som var högre än huset ( 2-vånings) och som hade nästan hälften av grenarna över grannens tomt.
Nu de sista två veckorna har vi haft tre rejäla åskväder. Första åskvädret kom det 30 härliga mm regn, nästa åskväder kom det 15 mm och idag har vi fått 25 mm. Gräsmattorna börjar grönska igen.

Men nu till det mest underbara av allt! biggrin.gif
Min sambo har fått en ny njure! Efter fyra års väntan med dialys och med en enorm trötthet, ringde telefonen i lördags morse när klockan var halv fem från transplantationskliniken i Malmö. På lördagkvällen ( efter massor av provtagningar och andra undersökningar) var njuren äntligen på plats, och allt är väl så här långt. Den började att fungera nästan med en gång. Detta är så fantastiskt, så jag har knappt ord för det, det är knappt man fattar att det är sant! Jag är så oerhört tacksam mot denna människa som har gett min sambo en chans att leva ett normalt liv igen wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Jag har svårt att hålla tårarna tillbaka, för det har varit fyra fruktansvärda år som vi har haft. Min sambo har varit på dialys tre dagar i veckan på sjukhuset. Han har åkt med färdtjänst 7.45 på morgonen och kommit hem 15.30 på eftermiddagen. Trött av gifter och vätska i kroppen när han åkt in, och trött av dialysen som tär på kroppen, när han har åkt hem. En och annan dag har han varit någorlunda pigg, men för det mesta har han bara sovit. Så förstå att jag är lycklig! Jag hoppas och håller tummarna för att det skall gå bra i fortsättningen också, första månaderna är ju mest kritiska.
Jag kommer kanske inte att vara inne på forumet lika mycket som tidigare, men då vet ni varför! Vi har helt enkelt fyra år att ta igen! biggrin.gif
Leia
Vad glad jag blir av att "se" dig! wub.gif wub.gif wub.gif
Härligt att du haft en bra semester! smile.gif
Grattis till att allt verkar funka för din sambo!!!
Hoppas, hoppas att kroppen vill ha kvar njuren!!!!

Även om du kommer ha mindre odla tid så blir vi glada när vi ser dig! wub.gif wub.gif smile.gif
yenny
Å va härligt det låter wub.gif

Först den härliga semestern och så den nya njuren till sambon..
håller alla tummar och tår att allt skall gå jättebra wub.gif
Gåsis
Vilken tur din sambo haft, nu håller jag alla tummar för att allt går bra! Man blir ödmjuk ibland. Vi är alldeles för få som tagit aktiv ställning till om vi vill donera organ eller inte.

/Åsa
Anki på Öland
Vilken lycka!! Förstår att en ny njure glädjer både dig och honom enormt, grattis!! Håller tummarna att det fortsätter lika bra!
Anki
*Felix matte*
Gläds så med er och hoppas innerligt att allt fortsätter att gå bra. wub.gif
misSophie
Det låter som ni har haft sommarnas sommar! Jag håller tummar o tår för er! smile.gif wub.gif
Snöflinga
Så underbart det måste kännas att efter fyra långa år få chansen att leva ett normalt liv igen ....... Håller också allt som går att hålla för att det skall gå bra !
seriös
Hej!
Jag håller tummarna för din sambo att han nu skall bli pigg så ni kan ta igen tiden
jag är med i donations registret sedan -98 och kan jag kan hjälpa någon annan till ett bättre liv med mina organ
så är det bra har även medelat mina anhöriga så dom vet min vilja den dagen och själva slipper ta ställning till donation
Hannele
Birgitta P, underbart för er båda, jag förstår hur du känner,
maken fick också lite nya reservdelar förra året.
Castea

Blev rörd av din berättelse.

Önskar er många, många friska år tillsammans nu.
netaave
Förstår din känsla och blir så rörd av det du skriver.
Vi bor ibland på Ronald McDonalds hus, och där har vi träffat anhöriga till transplanterade patienter. Jag har suttit och lyssnat till deras story och ingen kan fatta hur det egentligen är. Jag kan alltså inte förstå exakt vad ni gått igenom, det kan ingen men jag gläds verkligen med er i förändringen och håller både tummar och tår för er.
Betty
Vad glad jag är för er skull Birgitta! Skickar en stor
till er båda och önskar er samtidigt lycka till, hoppas allt går bra framöver, håller tummarna jättehårt. wub.gif
kerstin z5-6
varma lyckönskningar till er bägge
k smile.gif wub.gif
Lady Hamilton
wub.gif Även jag vill gratulera/lyckönska er båda två. Och jag önskar er allt gott i framtiden smile.gif
Leia
CITAT (Gåsis @ 09-08-2006, 20:55)
Vilken tur din sambo haft, nu håller jag alla tummar för att allt går bra! Man blir ödmjuk ibland. Vi är alldeles för få som tagit aktiv ställning till om vi vill donera organ eller inte.

/Åsa

Instämmer! Jag anmälde mig till donationsregistret för x antal år sedan. Jag uppmanar även alla andra att göra det, för nästa gång kan det vara du själv eller någon av dina anhöriga som behöver hjälp!
Och skulle en olycka hända dig själv så har du möjlighet att hjälpa någon annan!!!! smile.gif

Här kan man anmäla sig:

Livsviktigt.se
stennie
Vilken härlig sommar!!!!! wub.gif Håller tummarna, hoppas allt går bra wub.gif
Bettson
Grattis båda två, Ska hålla både tummar och tår att allt utvecklar sig bra. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
Tack snälla ni, ni är för goa allesamman! wub.gif wub.gif wub.gif
Ni skall veta att ni har varit mej till stor hjälp, särskilt det senaste året som har varit det tyngsta. Här har jag fått många befriande skratt och jag har fått ta del av andras lycka och också sorger och bekymmer. Jag har också lärt mej massor under den här tiden. Att gå in på forumet och ta del av era tankar, åsikter, upplevelser, kunskaper, glädje, sorg, o.s.v, o.s.v, har varit som ett andningshål för mej.
Jag kommer naturligtvis att vara med er i fortsättningen också, vänner och vänskap kan man aldrig få för mycket av! wub.gif wub.gif wub.gif
Inga från Närke
Instämmer med alla de övriga här på forumet. Lycka till.
Biggan_
CITAT (Inga från Närke @ 10-08-2006, 13:28)
Instämmer med alla de övriga här på forumet. Lycka till.

Tack till dej också Inga! wub.gif
pejori
SÅ härligt det låter smile.gif smile.gif
hoppas verkligen att det blir ljusare för er nu....Lycka till wub.gif
Eva i Skåne
Grattis till dig Birgitta och till din sambo wub.gif
Hoppas allt utvecklas på bästa sätt nu så ni verkligen kan ta igen dessa åren wub.gif

Jag vet att jag är lite sen i gratulerandet unsure.gif men jag var inte med i tråden förrän idag.
Har inte så mycket tid för forumet under sommaren, men nu när det mest regnar så finns här en del att läsa smile.gif
Biggan_
Tack till Pejjan o Eva också! wub.gif
Igår, sent på eftermiddagen kom han hem wub.gif, med en bärkasse full med mediciner. Blir många besök på sjukhuset nu i början, flera gånger i veckan första tiden, och om allt är bra så blir det mera sällan sedan.
Gillan
Jag har tydligen också missat detta!

Men åhhh vad eran historia värmer. Sköt nu om er och
riktigt njut av den nya tillvaron.
Kram wub.gif
Kathy
CITAT (Evgeni @ 15-08-2006, 11:29)
Jag har tydligen också missat detta!

Här är en till som missat det här...............

STORT JätteGRATTIS till din sambos nya liv och ert lååånga, fortsatta liv tillsammans! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon