varget
Hej jag skulle behöva hjälp med att artbestämma en sådan här växt. Varför är för att jag misstänker att jag missköter den på nått sätt eftersom den verkar gilla att tappa sina blad =(

Nu är det inte så att jag har gröna fingrar och min lägenhet kryllar av växer. Faktum är att jag bara har två men vi gärna ha kvar dem, det handlar nog mer om okundskap än ovilja för min del.

inte så jätte bra bild, allt jag önskar är ett namn jag kan googla på kan jag säkert hitta hur jag ska ta hand om den

tack på förhand och komihåg ni kanske räddar en växt om ni hjälper mig!
Lars-Olof Arvids
Det är en Dracena. Flera arter och sorter av detta släkte är vanliga som krukväxter. Vad just din heter vet jag tyvärr inte.

Olle
Lotta B
Det är en kantdracena, fast det finns flera namnsorter av den. Min vill ha mycket vatten och vill stå ljust men inte för varmt. Innan hade jag den rätt nära en lampa (med glödlampa) och då tappade den en hel del blad. Sedan jag flyttade den, nära fönstret men ändå inte i fönstret, så har den inte tappat ett enda blad. Sen gillar den att få en dusch ibland. Är inomhusluften för torr för den så får den torra bladkanter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon