kattisss
sad.gif
planterade en liten örtagård i våras,, och tänkte mej inte för hur stora växterna skulle bli,, o detta har slutat i total katastrof wacko.gif
hittar inte alla växterna, de är så rörigt så ni anar inte, frågan är nu,kan man plantera om dom innan hösten(flytta till ett annat ställe)eller ska man vänta till våren?
de är så övervuxet så jag hittar inte ens skyltarna längre tongue.gif
Eva 33c
CITAT
de är så rörigt så ni anar inte

Jodå, vi anar visst!
Det går jättebra att plantera om nu. Jag flyttar alltid en massa växter under augusti-september. (Dock inte träd och buskar eftersom jag bor i zon 5 och vill ha lite mer "koll" på dem. Har misslyckats ibland med höstflytt där...) Flytta dem till ett annat ställe, eller lyft upp dem med lite jord och sätt tillfälligt i skugga och lite vatten eventuellt medan du gräver om och rensar där de stått. Sedan kan du flytta tillbaka dem om du vill.
Det går förstås bra på våren med men då har man ju så mycket annat att göra smile.gif Och här hos mig dröjer det så länge innan tjälen gått ur marken att det blir ont om tid för grävning och flyttningar.
kattisss
:Pså bra,, då ska jag ta i tu med röran,, innan de blir för kyligt, för de har man ju upptäckt,att allt inte går så fort som allt växer, de tar sin lilla tid
tack så mye för hjälpen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon