janisvikmanis
11-08-2006, 12:50
Hej!
Detta kanske inte är rätt del av forumet men jag försöker ändå. Jag har plockat en del bär och rabarber och bla gjort saft av dessa. Nu undrar jag därför om någon vet var jag kan få tag på snygga och helst billiga glasflaskor med skruvkork eller liknande som man kan hälla saften i så att det ser lite trevligare ut? Tänkte sedan att göra snygga etiketter till flaskorna. Just nu har jag hällt upp saften i 1,5liters PET-flaskor vilket inte är det snyggaste och roligaste.
anna_rispan
11-08-2006, 13:03
med skruvkork vet jag inte. brukar se såna där med spännkork på olika affärer typ åhlens och "billigavaruhus"
annars får du köpa saft i glasflaksor o dricka mycket på vintern.
netaave
11-08-2006, 13:44
Ikea har haft kantiga flaskor med patentkork
Jag har sett att tex coop forum brukar ha flaskor och burkar... i alla fall på höstkanten när det är dags att skörda.
janisvikmanis
11-08-2006, 15:27
Hej!
Tack så mycket för alla bra svar. Jag ska genast kolla upp detta.
Herbert Arvidsson
11-08-2006, 18:25
hej här har du en till med samma problem, det är inte lätt att hitta bra flaskor och ännu mer att hitta korkar till de flaskor, som man kommer över. MAXI hade en flaska för 19:- som jag såg häromdagen, samma variant kostade 40:- på Åhlens, ska man ge bort som present är det väldigt roligt med en fin flaska och med fina etiketter. Bra syltetiketter hittade jag på bokhandeln idag. Fina med lite motiv på kostade 18:- för en förpackning. Så nu kan jag fortsätta med min privata saft och sylt tillverkning Hälsningar Ingeborg (det här är mitt områdre inte Herberts)
Det finns ett företag i Eslöv som heter Flaskor och Burkar. De har massor med olika trevliga... ja, flaskor och burkar... Och man kan köpa små mängder av dem, så mycket som man behöver. Be att få en katalog hemskickad.
Flaskor & Burkar
Lundavägen 6
241 38 Eslöv
Telefon: 0413-557799
Österläge
13-08-2006, 18:45
Nu vet jag inte var du bor men jag letar själv flaskor i Göteborg o har hittat några fina... Fast bara med "vinkork", ska själv ha till vinäger så det funkar. Finns på Balders Hage, Granit, Bolagret. Mellan 20-40 kr. Ska kolla på Åhléns o mataffärer, tack för tipsen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.