Fru Frö
Hej hopp! tongue.gif

Plantera en kanna-lök som ser jädrigt trist ut. Det är bara ett stort högt (70cm) blad som oftast hänger som den ej fått vatten. Sen två dar har jag haft den ute, även över natten..... står inte i direkt sol.
Jag såg framför mej mer än ett tråkit jädra blad liksom!! Har nu samplanterat med pelargoner m.m, men vill ÄNDÅ att lök eländet ska se ut som på bilden!!! wacko.gif sad.gif blink.gif blink.gif

Vaffö é dé på dette viset???? blink.gif blink.gif blink.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Kan vara kyla, kannan är en mycket värmekrävande växt som jag skulle hålla inne ett bra tag till åtminstone under nätterna + under kyligare dagar. Det bör nog vara närmare +12-15C under nätterna innan man låter denna växt vara utomhus dygnet runt.

Även övervattning kan få växter att se sladdriga ut. Kannor vill stå ganska ljust och varmt.

http://www.odla.nu/artiklar/kanna.shtml
Eva i Skåne
Jag har satt ut mina kannor för någon vecka sedan. De har avskurna pet-flaskor över sig, men det är ju inget för dig om bladet är 70cm biggrin.gif Mina skott är snarare 7cm laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon