Jag plockar och trampar ihjäl, men dom äter det mesta känns det som
Pelargoner älskar dom och krasse och kärleksört och alla möjliga blommor. Idag har jag dragit upp all min sallad för nu var den också invaderad. När dom går för hårt åt pelargonerna måste jag spruta, men det kommer nya efter några veckor
Gillan
14-08-2006, 07:33
Precis så är det här med. De äter ta mig sjutton allting som kommer i deras väg. Jag har då aldrig varit med om dess like. Jag tror att det kan ha att göra med denna värme och torka. Visserligen bara min egen spekulation
Sollan
14-08-2006, 08:25
Åh fytti rackarn! Undrar om det är de som jag fått i växthuset! Stora bajskorvar lämnar de också efter sig. Vad ska man spruta med? Har ju tänkt äta tomaterna också...?
Eva i Skåne
14-08-2006, 17:43
Tyvärr har jag ingen lösning vad man kan spruta när det grönsakerna På blommorna kör jag med Provado om det blir mycket tugg . Helst vill man ju låta bli gifterna och absolut på det som ska ätas.
lena:-)
14-08-2006, 18:29
Hm, nu vet jag vad som äter upp kärleksörten.....Jag har fullt med sådana på pelargonerna ock plockat klippt och sprutat...pelargonerna ser ut som jag vet inte vad. Kärleksörten är bara pinnar..... Jag som beskyllt sniglarna..
Någon som vet vad rackarna heter...?
evarina
14-08-2006, 18:59
Blä och usch halingen! Jag har till och med haft de eländiga rackarna inomhus! Där verkar jag ha fått bukt på dem, men på balkongen har jag gett upp. Otäcka kryp!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.