Eva i Skåne
Fick en påse med blandade salladsfröer. Många sorter och färger har det kommit upp. Idag har jag slängt alltihopa eftersom larverna tagit över sad.gif , men vad tror ni detta är? Det har inte blivit stort, men kommit i raderna, så det är definitivt nåt som funnits i påsen.
Smaken kan jag inte beskriva, men det smakade inte illa sleep.gif . Bladen är nästan lite tjockbladiga.

Eva 33c
Jag gissar på Portulak, den brukar vara lite sådär "köttig". Den finns i lite olika varianter, gul och grön tex.
Fru fet
Jag gissar också på portlak. Odlade sådan i år men tyckte inte att den var så god (fast den lär vara full av nyttiga omega 3-fetter) smile.gif .
Piccante
Jag instämmer med föregående talare. Jag odlade det för något år sedan för det skulle vara så nyttigt. Den smakade inte illa men inte tillräckligt gott för att jag skulle köpa om det.
Eva i Skåne
Tack för svaren. Alla är rörande överens smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon