surren
Hej hej

Fick några frön och dom växte upp och vart så här! Fina va smile.gifsmile.gif Någon som vet vad dom heter?

Kanske lite skötsel råd om någon vet?

surren
OPS sry för storleken :/
surren
äh men kom igen, nån måste ju veta:P

Det enda jag fick veta om denna är att den dör nån årstid och sen så börjar den leva igen när de e dags för de.
JennyJak
Hejhej! Gud vilken vacker växt!!

Tyvärr så vet jag inte vad den heter....Men det kanske finns så att du kan söka via internet på annat vis!

Lycka till!!
Emser
vet du vart fröna kommer ifrån? Jag skulle ju ta kontakt med den du fick dem av för att få veta lite mera. Vet du förresten om den blommar? För blommorna kan ju hjälpa mer än vad bara blad kan göra....
Zazu
det skulle kunna vara en underblomma, mirabilis jalapa rolleyes.gif

mvh zazu
surren
[B]JennyJak[B] Ahh eller hur =)

[B]Emser[B] Jag tror att dom va från spanien, vet inte om den blommar faktiskt. Kan ju försöka få tag i personen som gav dom. =)

[B]Zazu[B] Ja kanske faktiskt, kollade upp det på google och bladen va ju ganska lika!

En annan grejj är att några av bladen pekar spikrakt upp med spetsen när solen har gått ner:P
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon